مجوز اوبر در لندن، تنها برای چهار ماه تمدید شد
شفاف‌سازی به جای شکایت ۷.۵

مجوز اوبر در لندن، تنها برای چهار ماه تمدید شد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

سازمان حمل‌ونقل لندن قبل از تمدید پنج ساله مجوز اوبر تصمیم به بررسی بیشتر این استارت‌آپ دارد.

نوپانا: مجوز فعالیت تاکسی‌یاب آنلاین اوبر در شهر لندن تمدید شد، اما این قرارداد جدید مانند قرارداد قبل پنج‌ساله نیست و تنها چهار ماه اعتبار دارد. هدف سازمان حمل‌ونقل از این تصمیم، بررسی مسائلی درمورد نحوه کار این استارت‌آپ بزرگ است.

اخیراً در میان رانندگان و اتحادیه‌های تاکسی‌رانی، بحث‌هایی در زمینه امنیت این استارت‌آپ و نحوه ارائه خدمات آن شدت گرفته است و دولت در نهایت تصمیم گرفت که به صورت موقت، گواهی فعالیت این شرکت را تمدید کند.

اتحادیه GMB به همراه اتحادیه رانندگان مجوزدار اعلام کرده بودند اگر این قرارداد دوباره ثبت شود، از سازمان حمل‌ونقل شکایت می‌کنند. اتحادیه رانندگان گفته است اوبر، به طور مناسب فعالیت نمی‌کند و امنیت عمومی را به خطر می‌اندازد و این در حالی است که GMB نیز می‌گوید در سازوکار اوبر، ضمانتی برای امنیت و سلامت رانندگان و مسافران وجود نخواهد داشت.

به گزارش نوپانا، اوبر به طور رسمی از سال ۲۰۱۲، طی یک قرارداد پنج‌ساله فعالیت خود را آغاز کرده بود که تا پایان ماه مه امسال این قرارداد تمام می‌شود. سخنگوی سازمان حمل‌و‌نقل لندن در این زمینه گفت: برای رفع نگرانی‌ها و بررسی دقیق‌تر فعالیت این شرکت، به جای قرارداد پنج‌ساله، یک قرارداد موقت چهار ماهه تنظیم می‌شود تا در این دوره زمانی بتوانیم شکایاتی که نسبت به اوبر وجود دارد را بررسی کنیم. ثبت قرارداد پنج‌ساله، به اطمینان ما از صحت و سلامت فعالیت اوبر در این چهار ماه بستگی دارد.

(همچنین بخوانید: اوبر و حواشی آن)

برچسب‌ها: استارت‌آپاوبرuberstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا