بنیان‌گذار گوگل در پی ساخت بزرگترین کشتی هوایی
افشاگری گاردین؛ ۶

بنیان‌گذار گوگل در پی ساخت بزرگترین کشتی هوایی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۸:۰۰ | ۳ دقیقه

روزنامه گاردین فاش کرد: یکی از بنیانگذاران گوگل در حال ساخت بزرگترین کشتی هوایی دنیا است.

نوپانا به نقل از مهر: روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است: «سرگی برین» از بنیان‌گذاران گوگل و رئیس فعلی شرکت Alphabet در حالی مشغول ساخت بزرگترین کشتی هوایی جهان است که اهداف مختلفی را مد نظر دارد. به نوشته گاردین، تصور می‌شود سرگی برین نه تنها به دنبال تحقق ایده خود مبنی بر ساخت یک سیستم هوایی مجلل و لوکس است، بلکه بخش دیگری از این برنامه، توسعه کمک‌های انسان‌دوستانه را نشانه گرفته است. در ادامه این گزارش آمده است که این کشتی هوایی در یکی از آشیانه‌های غول‌پیکر ناسا ساخته می‌شود. این سیستم غول‌پیکر پروازی ۲۰۰ متر طول داشته و با هزینه چشمگیری درحدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ساخته می‌شود.

(همچنین بخوانید: تاکسی‌های قایقی که روی آب پرواز می‌کنند)

ایگور پاسترناک طراح این کشتی هوایی در گفت‌وگویی با گاردین گفته است: سرگی برین فردی خلاق است و همیشه رو به جلو حرکت کرده است. کامیون‌ها برای جاده‌ها ساخته شده‌اند و قطارها برای خطوط ریلی و البته هواپیماها برای فرودگاه‌ها. کشتی‌های هوایی این قابلیت را دارند که بدون توقف از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت کنند. طراح این پروژه اشاره غیرمستقیمی‌ کرده که نشان می‌دهد فرآیند ساخت این کشتی هوایی در مراحل ابتدایی قرار دارد.

به نوشته گاردین، چنین کشتی هوایی می‌تواند مواد غذایی و سایر منابع و تجهیزات را به نقاط دور افتاده که به کمک‌های انسانی نیاز دارند، برساند. در عین حال، خانواده و دوستان نزدیک سرگی برین می‌توانند از این سیستم هوایی مجلل استفاده کنند. گوگل از هر گونه اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

(همچنین بخوانید: تاکسی پهبادی آماده تست شد) 

برچسب‌ها: جهانGoogleفناوریگوگلهواوفضا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.