چین برای مبارزه با تسلا آماده می‌شود
رقابت در حوزه خودروهای الکتریکی؛ ۴.۴

چین برای مبارزه با تسلا آماده می‌شود

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

به زودی سهم تسلا از فروش خودروهای الکتریکی در چین کمتر می‌شود.

نوپانا: یک استارت‌آپ چینی به نام «نیو» (Nio) که در حوزه طراحی و تولید ماشین‌های الکتریکی فعالیت می‌کند، در حال برنامه‌ریزی برای رقابت با خودروهای الکتریکی تسلا است. نیو ادعا کرده است که در سال ۲۰۱۸ فروش خودروهای الکتریکی خود را آغاز می‌کند. همین ادعا باعث شده درست در مقابل تسلا، در بازار داغ فروش خودروهای الکتریکی قرار بگیرد. آمارها می‌گوید چین در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیشترین نرخ فروش خودروهای الکتریکی را نسبت به اروپا و آمریکا داشته و به همین دلیل درآمد تسلا در چین در سال ۲۰۱۶ به سه برابر افزایش یافته است.

(همچنین بخوانید: باارزش‌ترین استارت‌آپ آسیا)

حالا با ورود این استارت‌‌آپ چینی به میدان رقابت، گمان می‌رود سهم تسلا از فروش خودروهای الکتریکی در چین کمتر شود. اخیراً سرمایه‌گذاران چینی معتبری نظیر «ترسنت» (Tercent) که یک کمپانی ارائه سرویس‌های اینترنت است، از نیو حمایت و سهام آن را خریداری کرده‌اند. البته این کمپانی پیش از ورود این استارت‌آپ از تسلا حمایت کرده بود و سهم زیادی در تبلیغات برای این شرکت داشت.

 به گزارش نوپانا بسیاری از ثروتمندان چینی نیز برای حمایت از نیو اقدام به خرید خودروهای این شرکت به جای خودروهای الکتریکی تسلا کرده‌اند. دفتر مرکزی نیو در شانگهای واقع شده است. نیو در صدد است دفاتر دیگری در شهر مونیخ آلمان و دیگر شهرهای اروپایی تأسیس کند. همچنین گفته می‌شود به زودی یک نمایندگی از نیو در سن‌فرانسیسکو افتتاح می‌شود.

منبع

(همچنین بخوانید: رقابت تنگاتنگ سازنده‌های خودروهای بدون راننده)

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپNioelectric carsخودروهای الکتریکیتسلا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی