رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند
عینک به جای موبایل؛ ۶.۵

رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۲۰:۰۰ | ۲ دقیقه

در آینده، عینک آفتابی هوشمند مایکروسافت، تمام امکانات تلفن‌های هوشمند را به شما می‌دهد.

نوپانا به نقل از مهر: با اجرای این طرح، شیشه‌های عینک‌های آفتابی هوشمند، انبوهی از اطلاعات را  برای کاربران نمایش می‌دهند، تعامل با اشیای مجازی افزوده شده به محیط اطراف را هم ممکن می‌کنند.

این عینک‌های آفتابی ظاهری کاملا مشابه با عینک‌های آفتابی عادی دارند و می‌توانند محتوایی که فعلا از طریق هدست‌های بزرگ هولولنز قابل مشاهده است را از طریق شیشه عینک‌های آفتابی نمایش دهند. نمونه اولیه این عینک آفتابی با قابلیت دید افقی ۸۰ درجه تولید شده و انتظار می‌رود در آینده تا جایی ارتقا یابد که امکانات گوشی‌های هوشمند امروزی نیز در آن گنجانده شود.

(همچنین بخوانید: ورود اپل به تکنولوژی واقعیت افزوده)

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه ساخت چنین عینک‌های هوشمندی، تولید نمایشگرهای استریو در ابعاد کوچک شیشه عینک‌های آفتابی است. از همین رو عینک اولیه ساخته شده، صدا را به صورت مونو پخش می‌کند. اما در آینده قرار است تصاویر با دقت و شفافیت بالا و با تفکیک رنگ مناسب از همین طریق به نمایش درآیند.

استفاده افراد با چشم‌های دوربین و نزدیک‌بین از چنین عینک‌هایی نیز یک چالش جدی دیگر است که مایکروسافت قصد دارد بر آن غلبه کند. به همین خاطر، نرم‌افزار ویژه‌ای برای اصلاح دید افراد دوربین و نزدیک‌بین در دست طراحی است.

(همچنین بخوانید: ۱۲ میلیون دلار برای کمک به نابینایان)

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیارتباطاتSmart Glasses
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.