۱۰ شیوه تبلیغ اینترنتی برای کسب‌وکارها
چطور کاربران را جذب کنیم؛ ۶.۵

۱۰ شیوه تبلیغ اینترنتی برای کسب‌وکارها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۷:۰۰ | ۶ دقیقه

اطلاعات بیشتر در مورد انواع تبلیغ‌های اینترنتی باعث می‌شود با توجه به محصول یا خدمت خود، انتخاب بهتری در مورد نوع تبلیغ داشته باشیم.

نوپانا به نقل از صبحانه با خبر: یکی از مهم‌ترین ارکان هر کسب‌وکار، تبلیغات است. امروزه با گسترش فناوری در تمام زوایای زندگی فردی و شغلی افراد، اهمیت تبلیغات اینترنتی دوچندان می‌شود و داشتن اطلاعات در مورد آنها ضرورت پیدا می‌کند. در ادامه می‌توانید با ۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی آشنا شوید:

۱- تبلیغات بنری

یک بنر، حاوی متن کوتاه یا تصویر گرافیکی است که یک محصول یا سرویس را تبلیغ می‌کند. تبلیغات بنری در صفحات وب قرار می‌گیرند. این بنر، هایپرلینکی به وب‌سایت تبلیغ‌کننده ارائه می‌کند.

۲- تبلیغات پاپ‌آپ

تبلیغات پاپ‌آپ در پنجره‌ جداگانه‌ای ظاهر می‌شود و هنگامی نمایش داده می‌شود که کاربر صفحه‌ وب را باز می‌کند یا می‌بندد و یا بر لینک خاصی کلیک می‌کند. عموما، تبلیغات پاپ‌آپ بسیار آزاردهنده هستند. تنظیمات درونی مرورگرها این امکان را فراهم می‌کنند که تبلیغات پاپ‌آپ را بلاک کنند.

۳- تبلیغات بینابینی

وقتی کاربر بر یک لینک کلیک می‌کند، تبلیغات بینابینی در پنجره‌ مرورگر ظاهر می‌شود، به این شکل که تبلیغ پیش از آنکه صفحه‌ مورد نظر بارگذاری شود به مدت چند لحظه نمایش داده می‌شود. بسیاری از تبلیغات بینابینی به صورت اتوماتیک بسته می‌شوند و فضا را برای باز شدن صفحه‌ مورد نظر در این پنجره فراهم می‌کنند.

۴- کوپن

شرکت‌های خاصی به اعضای‌ خود کوپن تخفیف می‌دهند که می‌توانند پرینت کنند و هم به‌ صورت آنلاین و هم آفلاین استفاده کنند. این کوپن‌ها مشتریان را به پس‌انداز پول و لذت بردن از تخفیف در زمان خرید تشویق می‌کنند. وقتی یک مشتری بر یک کوپن خاص کلیک کند، برای بازاریاب آسان است تشخیص دهد مشتری به دنبال چه محصولی می‌گردد. این کوپن‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهد رفتار مشتری را رصد کنند. از آن‌جایی ‌که کوپن‌های آنلاین به پس‌انداز کردن پول کمک می‌کنند، مردم به آن‌ها علاقه دارند.

۵- برنامه‌ امتیازدهی

وقتی مشتریان به‌ صورت آنلاین محصولی را خریداری می‌کنند، امتیاز به ‌دست می‌آورند. وقتی امتیازات به میزان خاصی رسید، از مزایای آنها در خریدهای آتی استفاده می‌شود. ایده‌ای که در پشت این امتیازها وجود دارد این است که مشتریان را به خریدهای بزرگتر تشویق کنند تا امتیازهای بیشتری بگیرند و از مزایای آن بهره ببرند.

۶- پرداخت به ازای بازدید

این نوع تبلیغ به این شکل است که شرکت‌ها برای بازدید تبلیغات‌شان به مشتریان پول می‌دهند.

۷- تبادل بنر

شامل تبادل مستقیم لینک بین وب‌سایت‌ها می‌شود. یک شرکت با نمایش بنر شرکت دیگر موافقت می‌کند، شرکت دوم نیز در عوض با نمایش بنر شرکت اول به‌شکل یک لینک، موافقت می‌کند.

۸- ردیابی

پاسخ بازدیدکننده‌ تبلیغات یا ایمیل را می‌توان با قرار دادن فایل‌های کوچکی به‌نام کوکی در رایانه‌ فرد بازدیدکننده ردیابی کرد. این کار به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا پیگیری کنند چه نوع مشتریانی به چه نوع تبلیغاتی پاسخ می‌دهند و بررسی کنند چه نوع پیشنهاداتی پاسخ‌های بهتری به همراه دارد.

۹- ایمیل

با استفاده از ایمیل می‌توان با کمترین هزینه به مخاطبان در سطح جهانی دست یافت. ایمیل‌های اسپم (که درخواستی برای آنها نبوده‌ است) پاسخ‌های منفی به دنبال دارند، ولی ایمیل‌های درخواست‌ شده مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. بازاریابی ایمیلی مزایای متعددی دارد از جمله: دسترسی گسترده‌تر، مخاطبان تحصیل‌کرده و هدفمند، اهداف بی‌نظیر، برندسازی قدرتمند رسانه‌ای و فروش مستقیم.

۱۰- تبلیغات حاشیه‌ای

تبلیغات حاشیه‌ای تبلیغات باریک و بلندی هستند که در سمت چپ یا راست صفحات وب ظاهر می‌شوند.

(همچنین بخوانید:‌ بازاریابی موفق‌تر با روش‌های کاربردی)

برچسب‌ها: تبلیغاتارتباطاتکسب‌و‌کارinternet advertisement
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.