۱۲ میلیون دلار برای کمک به نابینایان
همراهی آنلاین تا مقصد ۷

۱۲ میلیون دلار برای کمک به نابینایان

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۲۰:۰۰ | ۳ دقیقه

جذب سرمایه استارت‌آپ آیرا برای ارائه خدمات بهتر به نابینایان و کم‌بینایان.

نوپانا: پس از ارائه آزمایشی سرویس‌های همیاری فناوری‌محور به نابینایان، استارت‌آپ آیرا (Aira) که در سن‌دیگو مستقر است، در دور دوم کار خود توانست ۱۲ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. این شرکت ادعا کرده است که با این مبلغ می‌تواند به هزاران نفر که مشکل بینایی دارند کمک کند.

با استفاده از عینک‌های هوشمند آیرا و ارتباط با دستیاران آنلاین آیرا، به نابینایان در مورد موقعیت و محیطی که در آن قرار دارند مشاوره داده می‌شود. به‌ گونه‌ای که نابینایان با استفاده از عینک هوشمند یا دوربین موبایل، تصاویری از وضعیت خود ارسال می‌کنند و دستیاران آیرا پس از ایجاد ارتباط و شناسایی موقعیت از طریق تصاویر و گوگل‌مپ، با آنها از طریق اسپیکرهای مخصوصی که روی عینک هوشمند قرار دارند، صحبت کرده و آنها را تا زمانی که به مقصد خود برسند راهنمایی می‌کنند.

سال گذشته این استارت‌آپ کار خود را با سه میلیون دلار شروع کرد و با به خدمت گرفتن ۲۲ دستیار، به حدود ۳۰۰ نفر خدمات خود را ارائه داد و با رشد و استخدام دستیاران بیشتر، و همچنین بهبود خدمات، درصدد است تا با ایجاد تسهیلات بیشتر، هزاران نفر کاربران خود اضافه کند.

آمارها نشان می‌دهد که در آمریکا ۲۰ میلیون نفر از مشکلات بینایی رنج می‌کشند و این نوید پیشرفت این مدل کسب‌وکار را می‌دهد. تخمین زده شده که در جهان، این عدد حدود ۳۰۰ میلیون نفر است و آیرا برای کمک به این افراد و ایجاد مشاغلی در راستای خدمات اجتماعی، نمونه خوبی به شمار می‌رود.

همچنین در این زمینه بخوانید: (ساعت مچی هوشمند برای نابینایان)

برچسب‌ها: استارت‌آپتکنولوژینوآوریخلاقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا