دفتر کار، آری یا خیر؟
استارت‌آپ شما به یک دفتر خصوصی نیاز دارد؟ ۵

دفتر کار، آری یا خیر؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۳:۴۷ | ۷ دقیقه

پنج پرسش اساسی که لازم است پیش از اینکه برای کسب‌وکارتان دفتری را اجاره کنید، خوب به آن‌ها فکر کنید.

به گزارش نوپانیوز، راه‌انداز استارت‌آپ بسیار هیجان‌انگیز است و روزبه‌روز افراد بیشتری جذب آن می‌شوند. کارآفرینان در خانه، کافه، دفاتر عمومی، زیرزمین، گاراژ و یا دفتر که خریداری یا رهن کرده‌اند فعالیت می‌کنند. اما آیا از همان اول داشتن دفتر ایده‌ی خوبی است؟ شاید جواب نه باشد. بهتر است از قبل از انجام این‌ کار به پنج پرسش زیر پاسخ دهید.

 1- هزینه‌ها چقدر هستند؟

وقتی قصد اجاره دفتری را دارید، باید بدانید ماهیانه هزینه‌هایی برایتان خواهد داشت. در ادامه شماری از هزینه‌هایی که درمورد آن‌ها گفتیم را می‌آوریم:

  • هزینه‌های بیمه
  • تدارکات
  • وسایل الکترونیک
  • هزینه‌های جاری دفتر (اینترنت، برق، آب، نظافت و غیره)
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری

این‌ها هزینه‌های اولیه اجاره یک دفتر هستن که ماهیانه باید از پرداخت کنید. اگر قصد پس‌انداز دارید حواستان به این موارد باشد.

2- طرح رشدتان به چه صورتی است؟

مدت زمان یک اجاره نامه می‌تواند به طور چشمگیری از کوتاه‌مدت (سه تا شش ماه) به بلندمدت (سه تا پنج سال) متفاوت باشد. ممکن است صاحبان ملک نخواهند خیلی زود در ملک‌شان جابجایی انجام شود که این مسئله ممکن است نسبت به این تصمیم حس منفی ایجاد کند. قبل ازاجاره دفتر درمورد نحوه رشد کسب‌وکارتان فکر کنید. درآغاز درآمد ممکن است بالا و پایین شود و افراد جدید به گروه اضافه کنید. اگر اجاره دفتر ضروری است، خوب فکر کنید که دقیقاَ چقدر فضا لازم دارید. حتما دلتان نمی‌خواهد با سود صفر درصد زیر بار اجاره بمانید.

3- داشتن دفتر کار به اعتبار و تولید درآمدتان کمک می‌کند؟

به کارآفرینان و موسسان می‌گویند که به‌شدت مواظب مخارج‌شان باشند. پس درنتیجه اگر داشتن داشتن دفتر کار به اعتبار و تولید درآمدتان کمک نمی‌کند، احتمالاَ نیازی به آن ندارید. آیا روش کسب‌وکار شما از فضا سودی تولید می‌کند؟ آیا کارایی اعضای استارت‌آپ، پویایی تیم و میزان بهتر شدن تجربه مراجعین را بالا می‌برد؟ از دید عموم، سرمایه‌گذاران و مراجعان داشتن دفترتجاری به فرد حس اطمینان می‌دهد. اما از خودتان بپرسید که آیا در این برهه زمانی ضرورتی برای گرفتن دفتر وجود دارد؟ آیا واقعا می‌خواهید کسب و کارتان را رشد دهید یا فقط دنبال زرق و برق هستید؟

4- آیا حریم خصوصی برای کسب و کار شما ضروری است؟

هر کاری به حداقل حریم خصوصی ممکن نیاز دارد. هرچه نباشد، پرونده مراجعین، تماس‌های تلفنی و اطلاعات کارمندان که وجود دارند. دفتر خصوصی برای جلسات اختصاصی با مراجعین و مذاکرات و راحتی گزینه خوبی است. علاوه براین می‌توان مطمئن بود که پرونده‌ها و چیزهایی که ذخیره کرده‌ایم، از تهدیدات بیرونی در امان‌اند. اما اگر امنیت آن‌قدر مسئله جدی محسوب نمی‌شود، سراغ مکانی که کمتر این موضوع اهمیت دار د بروید.

 5- دفتر کار چگونه روی کارمندان اثر می‌گذارد؟

نقل مکان به یک دفتر خصوصی و بردن تیم به مکان جدید پویایی و نحوه همکاری‌ها را نشان می‌دهد. حتی روی کار فردی نیز موثر است. دز این مورد با خود اعضای تیم مشورت کنید.

البته جمع کردن تیم زیر یک سقف کار مفیدی است. باید بدانید ورود به مکان جدید، از چه طرقی کارمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و براساس آن برنامه‌ریزی کنید. حواستان باشد که این مسئله لزوماَ چیز بدی نیست.اگر می‌دانید داشتن دفترکار ضروری است، به‌طور دقیق در مورد خود و اثرات آن تحقیق کنید. مانند اجاره یک خانه رویایی نگاهش نکنید. از خودتان بپرسید برای عمل و رشد چه فضایی ضروری‌تر است و بعد از آن تصمیم بگیرید.

برچسب‌ها: شرکتموسسهکسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا