هوشمند کردن اتاق با یک حسگر تلفیقی
همه چیز تحت کنترل است؛ ۸

هوشمند کردن اتاق با یک حسگر تلفیقی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

محققان حسگرهای مختلفی را در یک ابزار کوچک هوشمند با هم ادغام کرده‌اند.

نوپانا: جراد لاپوت (Gierad Laput)، تصمیم گرفته است به جای استفاده از چندین حسگر مختلف، یک حسگر تلفیقی بسازد و با اتصال این حسگرها به هم، به کمک یک اپلیکیشن‌، خانه‌ها را هوشمند کند.

او چند حسگر را در یک وسیله به ابعاد یک بیسکویت تلفیق کرده که می‌توان آن‌را روی دیوار نصب کرد و با آن وسیله‌های مختلفی از جمله کتری روی گاز و یا حتی جادستمالی را از راه دور کنترل کرد.

لاپوت که در رشته «تعامل انسان-کامپیوتر» تحصیل کرده، این گجت را به عنوان بخشی از پروژه‌ای موسوم به «حسگر‌های ترکیبی» ساخته است. او می‌گوید این گجت می‌تواند به کاربر بگوید که چند دستمال برداشته شده است، ورود و خروج افراد را هشدار دهد و افراد خانواده را شناسایی کند. این گجت در کنفرانس CHI (تعامل انسان-کامپیوتر) که در شهر دنور (Denver) برگزار شد، به نمایش درآمد.

این ابزار در مرحله اولیه تولید خود قرار دارد و هر یک از اعضای تیم سازنده، در حدود ۱۰۰ دلار برای این پروژه هزینه کرده‌اند، اما آنها معتقدند اگر این محصول به تولید انبوه برسد، هزینه آن بیشتر از ۳۰ دلار نخواهد بود.

هدف از تولید این محصول در درجه اول این بود که هزینه و سیم‌کشی و دیگر زحماتی که با نصب چند حسگر در جاهای مختلف به وجود می‌آمد را به حداقل ممکن برسانند. همچنین هدف دیگر آن، بررسی این موضوع بود که بدون دوربین تا چه حد می‌توان امنیت داخلی را برقرار کرد.

آنها ابزار هوشمندی تولید کردند که قادر به ضبط حرکات، صداها، فشار، رطوبت، دما، شدت نور، پارازیت‌ها و غیره است.

این ابرحسگر که در مکان‌های مختلفی آزمایش شده است قادر است اکثر کاستی‌های محیط را هشدار دهد. میزان دقت این ابزار که ۳۸ نمونه از آن را در ۵ محیط مختلف قرار دادند، در هفته اول ۹۶ درصد و در هفته بعد ۹۸ درصد اعلام شد که رقم بالایی است، ولی لازم است که تا کامل شدن و جلب رضایت همه کاربران، روی آن بیشتر کار کنند.

منبع

برچسب‌ها: تکنولوژیفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا