تحول زیست‌بوم استارت‌آپی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷
رئیس پارک فناوری پردیس خبر داد: ۸

تحول زیست‌بوم استارت‌آپی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷

توسط احمد طالبی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۰ | ۹ دقیقه

صفاری‌نیا: ششمین دوره این نمایشگاه با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی از دوم تا پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

نوپانامهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس (INOTEX 2017) به همت پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

صفاری‌نیا افزود: در این نمایشگاه تخصصی که بسیاری از تولیدکنندگان نوآور و صنعتگران حوزه فناوری از ایران و سایر کشورها حضور دارند، فرصت مناسبی برای معرفی، مشارکت و انتقال دانش و فناوری فراهم می‌آید، این دوره همچنین با توجه به تجربه‌های پیشین برگزاری نمایشگاه اینوتکس، رویکردی تازه و تکامل یافته را در پیش گرفته است.

مجمعی تخصصی برای نوآوران

رئیس پارک فناوری پردیس درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: ضرورت تعامل با کشورهای پیشرفته و حضور تولیدات دانش‌بنیان داخلی در بازارهای بین المللی، دلائل اصلی برگزاری این نمایشگاه است تا شرکت‌های توانمند داخلی بتوانند علاوه بر معرفی دستاوردهای خود به دیگر کشورها، با هم‌افزایی و تعامل، بازار هدف خود را بزرگ‌تر ‌کنند و و فرصت تولید و صادرات هرچه بیشتر محصولات فناورانه را به دست آورند.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه اینوتکس مجمع تخصصی برای حضور فعالان عرصه نوآوری است ادامه داد: معرفی و توانمندسازی شرکت‌های فناور در یک مجمع تخصصی مانند نمایشگاه اینوتکس امکان‌پذیر می‌شود. مهمترین رویکرد سال‌های گذشته این نمایشگاه، انتقال فناوری و صادرات دانش فنی بود، اما امسال علاوه بر این رویکرد، تلاش کرده‌ایم تا با نگاه جامع، برخی از اجزای زیست‌بوم نوآوری را وارد نمایشگاه کنیم و همچنین بر جنبه انتقال فناوری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا، برخی غرفه‌های (پاویون)‌ اختصاصی برای بازیگران اصلی عرصه نوآوری یعنی استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در نظر گرفته شده است، همچنین نشست‌های شبکه‌سازی، رویدادها و فستیوال‌های بسیاری در حاشیه نمایشگاه امسال ارائه می‌شود تا هرآنچه منجر به موفقیت فعالان این عرصه شود، در دسترس باشد.

پاویون‌های اختصاصی در نمایشگاه اینوتکس۲۰۱۷

صفاری‌نیا با اشاره به پاویون‌های اختصاصی در نمایشگاه امسال، خبر داد: چند جایگاه اختصاصی برای «شتاب‌دهنده‌های داخلی، فناوران داخلی، و فناوران خارجی» در نظر گرفته شده است که در این جایگاه‌ها ۱۰ شتاب‌دهنده برتر کشور و چهل استارت‌آپ داخلی، خود را به شرکت‌کنندگان نمایشگاه معرفی می‌کنند. همچنین یک پاویون اختصاصی برای استارت‌آپ‌های ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است تا بتوانند سرمایه‌گذار لازم برای کسب‌وکار خود پیدا کنند.

وی ادامه داد: حدود بیست شرکت موفق خارجی از کشورهای پیشرفته دنیا در پاویونی اختصاصی در نمایشگاه حضور دارند و یک بخش ویژه هم برای عرضه ۴۵ اختراع و ۱۵ دانش فنی منتخب، با حضور مخترعان و محققان در نظر گرفته شده است.

در حاشیه اینوتکس

رئیس پارک فناوری پردیس به سه رویداد مهم که در حاشیه نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: دومین فستیوال تخصصی تجهیزات پزشکی در روز سوم خرداد، سومین فستیوال عرضه استارت‌آپ‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاران در روز چهارم خرداد و رویداد کارآفرینی با عنوان «نوآوردگاه» (نوآوری برای محیط زیست شهری) سه برنامه جنبی در حاشیه نمایشگاه امسال هستند که با تلاش مجموعه فن‌بازار ملی ایران و مرکز شتاب‌دهی فناوری، اجرا می‌شود.

نشست شبکه‌سازی نوآوری

صفاری‌نیا در ادامه به تجربه موفق نشست شبکه‌سازی نوآوری که در دو سال گذشته هم برگزار شده، اشاره کرد و گفت: سومین دوره از نشست شبکه‌سازی نوآوری هم در قالب ۶ پنل تخصصی، در جریان نمايشگاه فناوري و نوآوري با هدف تبادل آخرین دستاوردها، ارائه تجارب موفق در حوزه‌های مختلف مدیریت نوآوری و انتقال فناوری برگزار می‌شود. این نشست‌ها در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه با حضور ۱۵۰ نفر از علاقه‌مندان و ۲۱ سخنران داخلی و خارجی از کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، اتریش و استرالیا برگزار می‌شود.

تسهیلات ویژه برای شرکت‌های موفق

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه به دیگر خدمات و تسهیلاتی که به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: در جریان نمایشگاه، امکان برگزاری جلسات مذاکره و مشاوره برای همه شرکت‌ها مهیاست؛ همچنین با توجه به حضور بازیگران اصلی نوآوری‌های داخلی و بین‌المللی، معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌هایی که موفق به عقد قرارداد در جریان نمایشگاه یا فستیوال‌ها شوند، در نظر گرفته است. از طرفی تسهیلات لیزینگ توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به خریداران محصولات دانش‌بنیان داده می‌شود تا بتوانند محصولات خود را به همراه تسهیلات لیزینگ به فروش برسانند.

برترین‌های نمایشگاه معرفی می‌شوند

یکی از برنامه‌های اینوتکس ۲۰۱۷ معرفی برترین‌های نمایشگاه است که صفاری‌نیا درباره آن گفت: در سه بخش شرکت داخلی، شرکت خارجی و استارت‌آپ‌ها، سه مجموعه برتر نوآور از نگاه بازدیدکنندگان انتخاب شده که در روز اختتامیه معرفی و از آن‌ها تقدیر می‌شود.

صفاری‌نیا در آخر به نقش فن بازار ملی ایران به عنوان بهره‌بردار اصلی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از طرف نمایشگاه، مسئولان و مجریان کشور به نمایشگاه دعوت شده‌اند و فن‌بازار ملی ایران هم به عنوان متولی بهره‌برداری از نمایشگاه اینوتکس از شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف دعوت کرده تا با حضور در نمایشگاه، به توسعه هرچه بیشتر فناوری و دانش در صنایع مختلف کمک کنند.

(همچنین در این زمینه بخوانید: حضور در اقتصاد دو تریلیونی جهان اسلام)

برچسب‌ها: رویدادفناوریایران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره احمد طالبی

احمد طالبی