استارت‌آپ‌ها ظرفیت‌های کشور را فعال می‌کنند
رئیس امور فرهنگی‌-ورزشی سازمان مدیریت کشور: ۶.۵

استارت‌آپ‌ها ظرفیت‌های کشور را فعال می‌کنند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

معصومی‌راد: از ایده‌های خلاقانه که به اشتغال، افزایش بهره‌وری و تجاری‌سازی علم و دانش منجر شود، حمایت ویژه صورت می‌گیرد.

نوپانا: رئیس امور فرهنگی‌-ورزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: محور برنامه ششم توسعه بر سه محور اصلی اقتصاد مقاومتی، ارتقای علم و فناوری و مقاوم‌سازی فرهنگ بنا نهاده شده است. در بند دوم که همان ارتقای علم و فناوری است، تاکید زیادی بر فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصا استارت‌آپ‌ها شده است.

رضا معصومی‌راد افزود: برای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه تلاش‌های زیادی در جهت اعتباربخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است. به همین خاطر، اعتبارات پژوهشی در سال جدید رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته است و همچنین از ایده‌های خلاقانه که به اشتغال، افزایش بهره‌وری و تجاری‌سازی علم و دانش منجر شود، حمایت ویژه صورت می‌گیرد.

او متذکر شد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، برای بهبود ابزارها و مهارت‌های انجام کار، از ظرفیت‌های علمی و خلاقانه خود استفاده کنند و از این طریق از محصولات داخلی حمایت کرده و از خروج ارز از کشورمان پیشگیری کنند، چرا که کمک به محصولات بومی خودبه‌خود موجب بالارفتن ظرفیت تولید می‌شود و به تبع آن، علم و فناوری به بخش‌های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات وارد خواهد شد.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها با نیاز جامعه هماهنگ باشند)

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان معتقد است: استارت‌آپ‌ها با بازدهی بالا و هزینه‌های پایین، ظرفیت‌های کشور را فعال کرده و موجب فراهم شدن فرصت‌های اشتغال‌زایی جدید خواهند شد.

معصومی‌راد در گفت‌وگوی خود با خبرنگار نوپانا با اشاره به حمایت از ایده‌های نخبگان گفت: در سال ۹۶ برای ایجاد اشتغال‌زایی و حمایت از ایده‌های نخبگان، ۲۸۰ میلیارد تومان به عنوان کمک‌های فنی‌-اعتباری در نظر گرفته شد که امید است حلال بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رئیس امور فرهنگی-ورزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مدعی شد: مقررات دست‌وپاگیری که بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، لازم است شناسایی شده و به حداقل ممکن برسد. اگر حرکتی در این زمینه نکنیم نمی‌توانیم به سرعت مشکل اشتغال در جامعه را ریشه‌کن کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای نوپا باید تقاضاهای خود را مطرح کنند و به گوش مسئولان برسانند تا خواسته‌های آنان درگیر چرخ‌دنده‌های اداری کشور نشده و بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند.

(همچنین بخوانید:‌ نوآوری، کمبود جدی نظام آموزشی)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپدولتاشتغال‌زایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.