خلاقیت و نوآوری در صنایع غذایی
جایزه استارت‌آپی سازمان ملل ۸

خلاقیت و نوآوری در صنایع غذایی

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

پاکستان در اجلاس جهانی فناوری غذایی رتبه اول نوآوری را به دست آورد.

نوپانا: هفته گذشته در شهر میلان ایتالیا، مراسمی با حضور اعضای سازمان ملل، مقامات ایتالیا و باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا با محوریت نوآوری در صنایع غذایی برگزار شد. در این مراسم، سازمان ملل، جایزه کسب‌وکارهای نوپا در عرصه مواد غذایی را به یک استارت‌آپ پاکستانی اهدا کرد. این استارت‌آپ در زمینه ایده‌های نوآورانه و فناوری در کشاورزی فعالیت می‌کند. این جایزه توسط مدیران ارشد سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، به مؤسس این استارت‌آپ، عثمان جاوید اهدا شده است.

(همچنین بخوانید: سوپرمارکت‌ها اینترنتی می‌شوند)

عثمان جاوید مؤسس استارت‌آپ «ریکالت» (Ricult) در بخشی از سخنرانی خود گفت: امروزه ایمنی مواد غذایی یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌‌ها است، با این حال بسیاری از مردم متوجه اهمیت این موضوع نیستند. ما باید کشاورزان را با تکنولوژی و دانش فنی زراعت آشنا کرده و تجهیزات کاملی برای ایجاد نوآوری در کشاورزی فراهم کنیم.

به گزارش نوپانا، کشورهای زیادی برای دریافت این جایزه کاندید شده بودند و در نهایت پاکستان موفق به کسب آن شد. هدف از اهدای این جایزه، حمایت از نوآوری در کشاورزی برای بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی و ایمنی مواد غذایی در کشورهای در حال توسعه است.

منبع

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها به کمک دام‌داران می‌آیند)

برچسب‌ها: استارت‌آپمحیط زیستجهاننوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی