نوآوری، کمبود جدی نظام آموزشی
معاون پیشین وزارت ارتباطات تأکید کرد: ۷

نوآوری، کمبود جدی نظام آموزشی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

محامدپور: برای رفع این مشکل باید دوره‌های دانشگاهی و محتوای آموزشی تغییرات جدی کند.

نوپانا: دکتر کمال محامدپور، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و معاون پیشین آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای واقعی مبتنی بر دانش باشند، می‌توانند به بهره‌وری کامل برسند و تولید اقتصادی کشور را بالا ببرند.

محامدپور افزود: شرکت‌های ‌دانش‌بنیان در حوزه اقتصاد می‌توانند سهم بزرگی را از آن خود کنند که در این صورت به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی خواهند کرد.

او اضافه کرد: یکی از مشکلات پیش روی کارآفرینان، وجود قوانین قدیمی در حوزه کسب وکار است که علی رغم آئین‌نامه‌های موجود، این قوانین برای کارآفرینان و شرکت‌های تولیدی تسهیل‌کننده نیست و جلوی رشد آنان را می‌گیرد.

‌ استاد دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: علاوه بر تسهیلات مالی، سیاست‌گذاری‌های تسهیل‌کننده و قانونی برای شرکت‌های نوپا بسیار ضروری است.

سرپرست پیشین مركز تحقيقات مخابرات ايران اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که کارآفرینان با آن دست‌به‌گریبان هستند، مجوزهای اصولی و گرفتن جواز انجام پروژه جدید است که در ایران ماه‌ها به طول می‌انجامد، همچنین قوانین دست‌و‌پاگیر، آن قدر دست‌و‌پای استارت‌آپ‌ها را بسته‌اند که پیگیری طرح‌های جدید را دشوار می‌کند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: نوآوری از خلأ‌های جدی نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود و لازم است برای رفع این کمبود، دوره‌های آموزشی، دانشگاهی و محتوای آموزشی تغییرات جدی کند. خصوصاً دانشگاه‌هایی که ماموریت آنها مهارت‌آموزی است، بنابراین بهتر است به صورت جدی در محتوای درسی فرصت‌هایی فراهم شود که ایده‌های نو و خلاقیت بتوانند رشد کنند و فارغ التحصیلان نیز پس از اتمام درس، حرفی برای تولید و صنعت داشته باشند.

او در انتها تاکید کرد: اگر ارتباط صنعت و اقتصاد کشور تبدیل به رابطه‌ای پویا شود، خود به خود محتوای درسی تغییر خواهد کرد و فارغ‌التحصیلان پس از اتمام دوره، آشنایی بیشتری با حوزه‌های کسب وکار پیدا می‌کنند.

(همچنین در این زمینه بخوانید: استارت‌آپ‌ها ماهیت اقتصاد جهان را تغییر داده‌اند)

برچسب‌ها: قوانینایراندانشگاهآموزش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.