بعد از مرگ، صفحات مجازی ما چه می‌شوند؟
صفحاتی که نفس می‌کشند ۷

بعد از مرگ، صفحات مجازی ما چه می‌شوند؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

در زمینه اطلاعات مجازی افراد پس از مرگشان هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده است.

نوپانا: با گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی، چهره‌های آنلاین ما، از چهره‌های واقعی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. چه در سطح فردی و چه عمومی، این سوال پیش می‌آید که بعد از مرگ، حساب‌های کاربری ما چه می‌شوند؟

اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف مانند فروشگا‌ه‌های آنلاین، با مرگ پاک نمی‌شوند. اما برای همیشه هم باقی نمی‌ماند. فیسبوک برای این مسئله گزینه‌ای به نام «Legacy Contact» را در اختیار کاربرانش قرار داده تا با انجام تنظیمات، حساب کاربری بعد از مرگ، یا به‌طور کلی پاک شود و یا اینکه یکی از افراد خانواده، به انتخاب خود فرد، به بخش‌هایی از حساب او دسترسی داشته باشد و بتواند برخی موارد را تغییر دهد.

شرکت فایرفاکس با مطرح شدن دوباره این پرسش، پنلی را تدارک دیده است که در آن اهالی فناوری بتوانند در این زمینه به بحث و گفت‌وگو بپردازند. این شرکت اولین رویداد مرتبط با زندگی دیجیتال پس از مرگ را در ۱۸ می در تایسونزکرنر ویرجینیا و در هفته رسانه‌های اجتماعی فایرفاکس، برگزار کرد. این گردهمایی‌ها، شامل مباحثی از قبیل به‌روزترین تحقیقات، گفت‌وگوهای گروهی و بررسی راه‌هایی برای امنیت اطلاعات پس از مرگ است.

این حرکت عمومی هنوز هم در جریان است و این شرکت از تمام افرادی که می‌خواهند در بحث‌ها شرکت کنند و ایده خاصی به ذهن‌شان می‌رسد دعوت کرده است. باید منتظر ماند و دید کارشناسان و غول‌های فناوری در این زمینه چه راه‌حل‌های تازه‌ای می‌اندیشند تا حقوق و حریم خصوصی افراد پس از مرگ نیز مصون بماند.

برچسب‌ها: اینترنتشبکه اجتماعیجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا