هشت تفنگدار استارت‌آپی
استخدام‌های مفید برای رشد کسب‌وکار شما ۸.۷

هشت تفنگدار استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۱:۰۴ | ۷ دقیقه

با استخدام این افراد کلیدی می‌توانید به سرعت و بدون از دست دادن توانایی تولید به مقیاس مورد نظرتان برسید.

هر کارآفرین تمایل دارد کسب‌وکار خود را سریع‌ به تراز اطمینان برساند. خلق رشد (Growth hacking) روشی مهم برای انجام این کار است، اما برای این کار باید نیروی متخصص داشته باشید تا ایده را به عمل تبدیل کند. با استخدام این افراد کلیدی می‌توانید به سرعت و بدون از دست دادن توانایی تولید به مقیاس مورد نظرتان برسید.

1. مدیر پروژه

با رشد شرکت، کانال‌های ارتباطی شما باید فعال بمانند. کسی باید مسئولیت این امر را به‌عهده گرفته و این اطمینان را بدهد که جداول زمانی هر پروژه بدون نقص در حال انجام است. مدیر پروژه باید در ارتباطات بسیار قدرتمند عمل کند و قادر باشد کارمندان کلیدی پاسخگو برای انجام وظایف را مدیریت کند. وی همچنین مسئول برگزاری جلسات و در زمان ایجاد مشکل، پل ارتباطی با مدیر شرکت است.

2. راهبر کمپین تبلیغاتی

هدف راهبر کمپین تبلیغاتی این است که مشخص کند کدام مدل بازاریابی تاثیر بیشتری روی برند شما دارد. با رشد سریع شرکت شما، اوست که می‌گوید در کدام بخش هزینه کنید. به نوعی می‎توان گفت این فرد میان اولویت‌های رقابتی شرکت تعادل برقرار می‌کند.

3. نماینده بازاریابی

نمایندگان بازاریابی، کارمندان به شدت لازم و ضروری شما هستند که اهداف استراتژیست‌ها را عملی می‌کنند. آن‌ها باید بتوانند کمپین‌های تبلیغاتی راه بیاندازند و نتایج را با توجه به ملاک‌های شرکت ارزیابی کنند. استخدام بازاریاب‌های باتجربه به کارمندان این اطمینان را می‌دهد که باید به چه کمپین‌هایی خوشبین بود و هم‌زمان با استراتژیست‌ها (راهبرها) روی راه‌های میان‌بر و گزینه‌های جدیدتر کار می‌کنند.

4. مدیر رسانه‌های اجتماعی

مسئولیت به‎روز بودن و بیشتر دیده شدن به‌عهده مدیر رسانه‌های اجتماعی است. رسانه اجتماعی حوزه‌ای پیچیده و همیشه درحال تغییر است. پس کسی که در این پست استخدام می‌کنید باید مسئولیت‌پذیر و به‌روز بوده و فکری خلاق داشته باشد. علاوه بر این‌ها وی موظف است تمام حرف و حدیث‌هایی که حول و حوش برند شما بیان می‌شود را بداند و بررسی کند.

5. راهبر محتوا

راهبر محتوا با راهبر کمپین تبلیغاتی و مدیر رسانه همکاری نزدیکی دارد و مسئول بازاریابی بین‌المللی از طریق توسعه و گسترش محتوای ویژه است. وی مشتریان، نیازها و علایق‌شان و همچنین نحوه پاسخ شرکت را به‌خوبی می‌شناسد، همه این‌ها را کنار هم می‌گذارد و با تصمیمات خود بازده شرکت را بالا می‌برد.

6. تحلیل‌گردر بازاریابی

در کار همیشه موارد مهم زیادی وجود دارد، چیزی درک نمی‌شود مگر ارزیابی شود. اندازه‌گیری، تحلیل و تفسیر اطلاعات کار تحلیل‌گر هستند. این به کارمندان اطمینان می‌دهد که جامعه هدف و مشتری و محصول از پایه به درستی شناخته شده‌اند. وی همچنین عملکرد کمپین‌های بازاریابی را می‌سنجد و در تداوم فرآیند رشد و خوشبینی نقش کلیدی دارد.

7. طراح سایت

یک طراح سایت با دانش سایت شما را به‌روز نگه می‌دارد و ایده‌ها و تحلیل‌هایتان ا را در عمل پیاده می‌کند. وی با راهبر محتوا روی پیج‌های هدف و بازاریابی ایمیلی کار می‌کند و می‌تواند در سفارش‌گیری و فروش بسیار مفید باشد.  

8. آگهی‌نویس

 شاید به این فکر کنید که استخدام آگهی‌نویس در کنار راهبر محتوا بیهوده و مازاد باشد، اما این‌طور نیست. آگهی‌نویس مجری اموری مانند نوشتن ایمیل‌‎های فروش، صفحات اصلی و همچنین کارهای عملی است و استراتژی‌های بازاریابی برعهده اوست. آگهی‌نویس خوب می‌داند چه چیزی خوشایند مخاطب است و تخصصش در جلب توجه و وا داشتن مردم به واکنش است.

در هر حال استخدام برای رشد یعنی جذب استعدادهای خاص در راستای نیازها و بالا بردن شرکت، با پیدا کردن این هشت نفر شرکت شما خیلی زود و برای همیشه در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیکارآفریناستارت‌آپکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا