تولیدکننده‌های دانش‌بنیان گرد هم می‌آیند
رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران خبر داد: ۷

تولیدکننده‌های دانش‌بنیان گرد هم می‌آیند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۶:۰۰ | ۵ دقیقه

اکبر قنبرپور: محصولات دانش‌بنیان داخلی در فروشگاه‌های مجازی عرضه می‌شود.

اولین گردهمایی شرکتهای تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان B2C با رویکرد تجارت الکترونیک توسط مجموعه فن بازار ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش نوپانا به نقل از پارک فناوری پردیس اولین گردهمایی شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیانB2C  که با حمایت پارک فناوری پردیس، صندوق نوآوری و شکوفایی و بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی کشور برگزار می‌شود، قصد دارد از طرفی میزان نفوذ محصولات دانش‌بنیان در زندگی مردم را افزایش داده و از طرف دیگر شرکت‌های تولیدکننده این محصولات به یک بستر آماده و بازار وسیع بازدید‌کننده برای فروش محصولات خود، دست یابند.

اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران در معرفی محصولات  B2Cمی‌گوید: حجم وسیعی از محصولات دانش‌بنیان در سطح ملی استفاده می‌شوند و اغلب مصرف‌کنندگان آن‌، دولت و صنایع هستند، اما در این میان حدود 8 تا 9 درصد از محصولات دانش‌بنیانی که توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند، مصرف‌کننده عمومی دارند و توسط مردم استفاده می‌شوند B2C هستند، از این رو بر آن شدیم تا با آموزش به شرکت‌ها و حمایت از معرفی این محصولات، بازار آن‌ها را توسعه دهیم.

قنبرپور اشاره کرد: در این طرح ما با برخی فروشگاه‌های مجازی معتبر کشور توافق کرده‌ایم که تولیدکنندگان این محصولات بتوانند محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کرده و در معرض دید عموم قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروزه تجارت الکترونیک و خرید از فروشگاه‌های مجازی، نقش پررنگی در زندگی مردم دارد، در حالی که بسیاری از این شرکت‌های دانش‌بنیان، توانایی حضور در این بازار بزرگ را به تنهایی ندارند اما بسترهای مجازی و فروشگاه‌های بزرگ الکترونیک که بازدیدهای میلیونی بصورت روزانه دارد، می‌توانند یکی از بهترین بسترها برای عرضه این محصولات باشد.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در ادامه به محورهای این گردهمایی اشاره کرد و گفت: در این گردهمایی علاوه بر شرح نقاط ضعف موجود در فروش کالاهای دانش‌بنیان تولید داخل، شرکت‌ها با فرایند فروش آنلاین و نحوه کار با فروشگاه های مجازی آشنا خواهند شد، همچنین بخشی از گردهمایی به ارائه داستان‌های موفق بازاریابی الکترونیک محصولات B2C اختصاص دارد.

وی درباره تعداد شرکت‌ها و محصولات ثبت‌نام شده در این طرح گفت: از سال گذشته که فراخوان این طرح منتشر شد، بیش از 220 محصول توسط 50 شرکت دانش‌بنیان در سامانه ثبت شد که پس از بررسی‌های کارشناسی این محصولات و شرکت‌ها، اکنون بیش از 90 محصول تایید شده است.

گفتنی است این گردهمایی در 31 اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در خیابان کردستان و از ساعت 13 الی 17 برگزار خواهد شد، حضور در این گردهمایی برای تمام تولیدکنندگان کالاهای دانش‌بنیان آزاد و رایگان است.

علاقمندان به حضور می­توانند برای ثبت نام به این نشانی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 76251153-021 تماس بگیرند.

(همچنین در این زمینه بخوانید: در همایش «اکوسیستم استارت‌آپی» مطرح شد: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران، مشتریان هستند)

برچسب‌ها: دانش‌بنیانتولید داخلیاقتصاد دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.