«کپسول نجات» برای مقابله با بلایای طبیعی
ابداعی تازه در صنعت هوافضا؛ ۶

«کپسول نجات» برای مقابله با بلایای طبیعی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۸:۰۰ | ۲ دقیقه

این کپسول از سرنشینان در برابر سونامی، طوفان، زلزله و گردباد محافظت می‌کند.

به گزارش نوپانا به نقل از ایسنا، مهندسان هوا فضا در یک شرکت آمریکایی موفق به طراحی و توسعه یک «کپسول نجات» شدند که از سرنشینان خود در برابر سونامی، طوفان، زلزله و گردباد محافظت می‌کند. این کپسول توپ‌مانند می‌تواند در آب شناور مانده و به مدت یک ساعت برای هر نفر هوا تامین کند.

همچنین این کپسول دارای دو پنجره است به نحوی که سرنشینان آن می‌توانند هر آنچه را بیرون از آن به وقوع می‌پیوندد، ببینند. این کپسول از یک پوسته آلومینیومی سخت و یک قاب ساخته شده، برای گرم نگه داشتن سرنشینان عایق‌کاری نیز شده است. اولین مشتری این کپسول یک زن ساکن شبه جزیره «لانگ بیچ» در غرب واشنگتن است.

در حال حاضر قیمت مدل 2 نفره این کپسول 13 هزار و 500 دلار و قیمت مدل 4 نفره آن 17 هزار و 500 دلار است. این کپسول گرد که ظاهری همانند یک توپ «اسنوکر» دارد، می‌تواند زندگی افراد را در شرایط بد آب و هوایی نجات دهد.

(همچنین در این زمینه بخوانید: ناسا چگونه به 33 معدن‌چی شیلیایی کمک کرد؟)

برچسب‌ها: دانشفناوریجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.