مدیریت بازاریابی و ریسک
برای موفقیت در کارآفرینی به این دو دانش نیاز دارید؛ ۶

مدیریت بازاریابی و ریسک

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۸:۰۰ | ۴ دقیقه

پیش از شروع کارآفرینی یا تولید، حتما از مشاوران بازاریابی و مشاوران ریسک راهنمایی بگیرید.

نوپانا به نقل از روزنامه تعادل: مطالعات مباحث مديريتي نشان مي‌دهد مقوله توليد و اشتغال با دانش مديريت بازاريابي و مديريت ريسك ارتباط مستقيم دارند.

در واقع هيچ دولت، كارآفرين صنعتي و سرمايه‌گذار بنگاه اقتصادي را نمي‌توان يافت كه زمان برنامه‌ريزي برای اشتغال‌زایی و توليد محصولات جديد به مطالعات بازار و شناسايي نيازهاي مشتريان و ارزيابي دقيق معادله عرضه و تقاضا نيازی نداشته باشد. بدون بهره‌گيري از علم بازاريابي كارآفرينان به‌طور تصادفي هیچ بنگاه‌ اقتصادي راه‌اندازي نمي‌كنند. زيرا اگر تصميمات گرفته شده برای احداث بنگاه‌هاي توليد خدمات و كالاها مبتني بر واقعيت‌هاي اقتصادي و توان‌مندی‌های نيروي كار ملي نباشد و ظرفيت مصرف در بازارهاي داخلي و خارجي به ‌طور دقيق در نظر گرفته نشود، بدون شك طرح‌هاي نو به شكست منجر خواهند شد.

براي جلوگيري از شكست طرح‌هاي اشتغال‌زايي، در كنار مطالعات و بررسي اقتصادي طرح‌ها، به شناسايي عوامل و شرايطي نیاز است كه موجب شكست اين‌گونه طرح‌ها مي‌شوند. با شناسايي موانع و معايب موجود و پيشِ‌رو، تصميم‌گيرندگان و كارآفرينان خطر‌هاي موجود را شناسايي می کنند و قبل از وقوع بحران و شكست نسبت به جلوگيري از مخاطرات فيزيكي و غيرفيزيكي اقدامات لازم را صورت خواهند داد. اين وظيفه در شركت‌هاي توليدي و خدماتي بر عهده مديريت ريسك است.

(درباره این زمینه بیشتر بخوانید: هنر مدیریت را یاد بگیرید)

در واقع در طرح‌هاي توليدي و اشتغال‌زا، حضور دو مشاور از ابتدا ضروري است: مشاوران بازاريابي و مشاوران ريسك. زيرا امروزه هيچ كارآفريني كه با اين دو مقوله آشنا باشد، پيدا نمي‌كنيد كه بدون بهره‌گيري از آنها وارد عرصه سرمايه‌گذاري و كارآفريني شده است. مطالعه علل شكست سنگين كارخانه اتومبيل‌سازي فورد در توليد اتومبيل‌هاي مدل ادسل نشان داد با يك اشتباه در طراحي توليد كه بدون توجه به مقررات صنعتي حاكم بر جامعه صورت گرفت، ميليون‌ها دلار خسارت به كارخانه فورد تحميل شد.

مديريت ريسك، يك دانش فراگير در تمام عرصه زندگي بشر است. معرفی دانش مديريت ريسك به مدیران و کارآفرینان ایرانی يكي از بهترين اقداماتي است كه دولت و سازمان‌هاي رسمي غیردولتی و دانشگاهی مي‌توانند براي جلوگيري از اتلاف سرمايه‌گذاري‌ و هدررفت زمان انجام دهند بدون شك امروزه در توليد و اشتغال پايدار، بهره‌گيري از خدمات مديريت بازاريابي و ريسك، غيرقابل اجتناب هستند.

(بیشتر بخوانید: شناخت عصر دیجیتال، لازمه کار کارآفرینان)

برچسب‌ها: کارآفریناقتصاد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.