پای ایده خود بمانید
هشت راه برای تامین پول استارت‌آپ ۸.۷

پای ایده خود بمانید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۵:۱۹ | ۷ دقیقه

راه انداختن استارت‌آپ به طورطبیعی موانعی دارد، اما همیشه راهی برای ماندن بر سر ایده‎ای که دارید پیدا خواهد شد.

راه انداختن استارت‌آپ به طورطبیعی موانعی دارد، میان موانعی که بر سر راه انداختن استات‌آپ وجود دارند هیچ‌کدام به اندازه‌ی اولین قدم که همان تامین بودجه ضروری برای شروع است دشوار نیست. راه اندازی کسب و کار راهی بزرگ برای تجربه انعطاف‌پذیری شغلی و استقلال مالی است. ایده‌ها  ممکن است به ذهن هر فردی برسند اما کمتر کسی فکرش به سمت سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار می‌رود. 

1. یک همکاری را شروع کنید

یافتن همکار یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تامین بودجه کسب‌وکار جدید است، شرکای سرمایه‌گذاری بیش از آوردن سرمایه، برای ارتباط و همکاری مفید هستند. درحالی‌که عده‌ای ترجیح می‌دهند به سرمایه‌گذاران خود نقشی منفعل بدهند، عده‌ای دیگر آن‌ها را در هر بخش کلیدی و در هر تصمیم دخالت می‌دهند. در هر حال سرمایه‌گذاری شخص ثالث یا شرکا برای کسی که بودجه اولیه را ندارد یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

2. وام بگیرید

برخی مواقع، زمان راه‌اندازی کسب و کارتان فرا رسیده و گرفتن وام بانکی تنها گزینه‌ای است که پیش رو دارید. اگر سرمایه اولیه نداشته باشید، وام گرفتن می‌تواند ریسک بزرگی باشد. پس بسیار مهم است که زبان ارتباط کاری را بدانید و برای پرداختی‌ها، نرخ بهره و سایر پرداختی‌ها موعد مقرر و شفافی تعیین کنید. حتماَ می‌دانید که نباید بیشتر از نیازتان وام بگیرید تا پرداخت آن برایتان مسئله‌ساز نشود.

3. سرمایه‌گذار پیدا کنید

مفهوم نسبتا جدید سرمایه‌گذار در خیلی از زمینه‌ها استفاده می‌شود؛ از نسل بعد دنیای الکترونیک گرفته تا تولیدی لباس و حتی فیلم‌های هالیوودی. این امر نه تنها در دنیای واقعی اجرایی می‌شود، بلکه برای آن پلت‌فرم‌هایی نیز طراحی شده‌اند.

4. از اعتبار خود استفاده کنید

کارآفرینانی که از حساب ویژه‌ای برخوردارند، می‌توانند از آن برای تامین بودجه استارت‌آپ استفاده کنند. هرچند ممکن است مجبور شوید محدودتر شوید اما این برای آن‌هایی که با قوانین سفت و سخت تجارت مهم درگیر بوده‌اند، فرصت‌های بزرگی ایجاد می‌کند. بر خلاف وام، پس دادن این بودجه لازم نیست. پس بخشی از دارایی خود را آزاد کنید تا بتوانید در جاده‌های موفقیت پا بگذارید.

5. بودجه دولتی بگبرید

گاهی چاره‌ای جز گرفتن بودجه دولتی نیست اما درکل پیگیری وام‌های دولتی برای بالا بردن بودجه یک استارت‌آپ تازه تاسیس ایده مناسبی به نظر نمی‌رسد. چرا که ممکن است برایتان محدودیت‌های زیادی مانند منطقه جغرافیایی و نداشتن حق تغییر در زمینه کاری به‌وجود بیاورد.

6. به مسابقات و برنامه‌های تبلیغات وارد شوید

امروزه طرز فکر کارآفرینانه، در میان اهالی تجارت و آن‌هایی که درگیر مسائل کاری و رقابت هستند بسیار محبوب است و همه به‌دنبال بهترین ایده‌ها هستند. در‌حالی‌که این طرح‌ها می تواند برای کسانی که برنده جایزه نقدی قابل توجهی شده‌اند یک نعمت باشد، زیاد شدن موقعیت‌ها در تمام امور می‌تواند روی موفقیت استارت‌آپ شما تاثیرگذار باشد.

7. به یک فراخوان استارت‌آپ بپیوندید

این اصطلاح ممکن است ذهن شما را به ایده‌پردازانی که از صفر شروع می‌کنند ارجاع بدهد مانند آن‌چه در دره سیلیکون امریکا اتفاق می‌افتد. مکان‌هایی روبه ترقی با منابع و فرصت‌های بی‌شمار که ایده‌های شما را به واقعیت مبدل می‌کنند. بسیاری از ابتکارات تازه جامعه‌محور هستند و معمولا روی صنعت متمرکز‌ هستند. همچنین گروه‌هایی هستند که برای ورود استارت‌آپ‌ها به تکنولوژی، خدمات و بهداشت سور وساتی تدارک می‌بینند.

8. از سهام استفاده کنید

شاید کوچکترین گزینه در این فهرست استفاده از سهام باشد. این فرآیند به شما این امکان را می‌دهد تا سهم کوچکی از کسب و کار خود را در ازای ورود و یا کمک دیگران عرضه کنید. کمک آن‌ها جز سرمایه‌گذاری صرف ممکن است در قالب هر چیزی باشد، اما ورود آن‌ها می‌تواند به شما در جبران برخی هزینه‌های استارت‌آپ‌های دیگرتان و همچنین تعیین اهداف بودجه‌ای واقعی‌تر برای هدفی که دارید، کمک کند.

 

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیکسب‌و‌کاراستارت‌آپبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا