کلاس درس در تلفن همراه شما
راه‌حلی برای دانش‌آموزان؛ ۸

کلاس درس در تلفن همراه شما

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

طراحی و ساخت بازی‌های آنلاین حاوی مفاهیم درسی، پلی میان تکنولوژی و مدرسه است.

نوپانا: با پیشرفت و گسترش روزافزون تکنولوژی و شبکه‌‌های اجتماعی، درس خواندن دشوارتر شده است. امروزه کمتر دانش‌آموزی پیدا می‌شود که تلفن همراه نداشته باشد یا عضو این شبکه‌ها نباشد. مخاطبان اغلب دنیای بازی‌های آنلاین هم نوجوانان و جوانان هستند. بیشتر آنها حتی نمی‌توانند بیشتر از دو ساعت بدون گوشی‌های موبایل وقت بگذرانند و به همین دلیل با بی‌میلی سر کلاس‌های درس در مدرسه یا دانشگاه حاضر می‌شوند و تمرکز کافی هم ندارند.

مایکل کازومویک (Michael Kasumovic) معلم استرالیایی است که این تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. مایکل با طراحی و ساخت بازی‌های آنلاین زیست‌شناسی، که در آن‌ها مفاهیم درسی به‌عنوان چالش‌هایی برای مراحل مختلف بازی طراحی شده، راه میان‌بری از کلاس درس زیست تا گوشی‌های موبایل ایجاد کرده است. این بازی‌ها تحت عنوان بازی‌های آلرودو (Alrudo games) برای دانشجویان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف در درس زیست‌شناسی طراحی شده است.

به گزارش نوپانا، کازومویک درباره سیستم آموزشی جدیدش می‌گوید: دنیای امروز دنیای تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی است و همه دانش‌آموزان درگیر آن هستند. ولی مدارس با این ابزارهای دیجیتال مخالفت می‌کنند، درحالی‌که این ابزارها می‌توانند محلی برای آموزش باشند. چرا معلم‌ها و دانش‌آموزان یکدیگر را در شبکه‌های اجتماعی ملاقات نکنند؟ جایی که هر دو راحتی و نزدیکی بیشتری احساس می‌کنند.

بازی‌های آلرودو در سراسر دنیا قابل دریافت است و کاربران زیادی هرروز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند. به صورتی که کمپانی سازنده آن به فکر توسعه و گسترش این بازی‌ها برای درس‌های دیگر و دریافت هزینه از کاربران است. این کمپانی همچنین به دنبال طراحی شبکه اجتماعی مخصوص دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید است.

منبع

 

برچسب‌ها: استارت‌آپتکنولوژیموبایلشبکه اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی