شبیه‌سازی مجازی برنامه‌های فضایی
فناوری تازه برای کارآفرینان عرصه هوافضا؛ ۶

شبیه‌سازی مجازی برنامه‌های فضایی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۷:۰۰ | ۲ دقیقه

این سیستم باعث کاهش یافتن زمان ماموریت از چند سال، به چند روز می‌شود.

به گزارش نوپانا به نقل از اسپاش، شرکت وکتور (Vector) ارائه‌دهنده‌ پرتاب‌های فضایی برای ماهواره‌های کوچک اعلام کرد که قصد دارد به کمک شرکت سیتریکس (Citrix) تکنولوژی‌های مجازی‌سازی ابری و دیتاسنتر را از طریق توسعه‌ی یک پلتفرم ماهواره‌ای نرم‌افزاری به صنعت فضا وارد کند.

به زبان ساده‌تر، سیستم GalacticSky که نتیجه‌ی همکاری این دو شرکت خواهد بود به فعالان فضایی اجازه می‌دهد که بدون نیاز به ساخت یا پرتاب ماهواره، برنامه‌های فضایی خود را شبیه‌سازی کنند.

با استفاده از منابع مداری این سیستم که به صورت پویا قابل تنظیم هستند، کارآفرینان فضایی می‌توانند ایده‌های خود را تقریبا به صورت آنلاین و بدون هزینه و زمان لازم برای پرتاب ماهواره آزمایش کنند.

به گفته‌ی شان کولمن (Shaun Coleman) معاون ارشد پروژه‌ی GalacticSky این سیستم باعث کاهش یافتن زمان ماموریت از چند سال به چند روز شده و موانعی که در مسیر دسترسی به فضا وجود دارند از مسیر کنار گذاشته می‌شوند.

منبع

(همچنین در این زمینه بخوانید: فعالیت موشکی استارت‌آپ‌های چینی)

برچسب‌ها: فناوریتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.