اسب شاخ‌داری که کالا را به مقصد می‌رساند
معرفی یک استارت‌آپ خاورمیانه‌ای؛ ۷

اسب شاخ‌داری که کالا را به مقصد می‌رساند

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ فچر، سرعت و دقت تحویل بسته‌های پستی را دگرگون می‌کند.

نوپانا: یکی از معضلات اکثر کشورهای خاورمیانه به ویژه امارت متحده عربی، فقدان نشانی و کد پستی دقیق است. تا کنون مرسوله‌های زیادی به خاطر فقدان یک نشانی صحیح، گم شده‌اند یا با تأخیر فراوان به دست صاحبان‌شان رسیده‌اند. فچر (Fetchr) به معنی اسب شاخدار بیابانی، استارت‌آپی است که به تازگی مسئولیت تحویل بسته‌های پستی دوبی و بسیاری از کشورهای عربی دیگر را به عهده گرفته است.

جوی آلونی، بانوی کارآفرین فلسطینی- آمریکایی و صاحب‌امتیاز استارت‌آپ فچر، درباره ملحق شدنش به شرکت سرمایه‌داری ادریس‌ الرفیع می‌گوید: دغدغه مشترک ما در زمینه گسترش صنعت و تکنولوژی در خاورمیانه، ما را کنار هم قرار داده است.

اپلیکیشن فچر شبیه «اوبر» عمل می‌کند، به این معنا که از فناوری مکان‌یابی تلفن‌های هوشمند، برای دریافت آدرس دقیق کاربران استفاده می‌کند و بسته‌های پستی را با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران، به آنها می‌رساند.

جوی در خصوص این اپلیکیشن می‌گوید: در این فناوری سعی شده است پس از دسترسی به موقعیت مکانی کاربر، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر ممکن، برای راننده تعریف شود، این برنامه GPS دریافتی از کاربران را به روشنی بدون کوچکترین اختلال و ابهامی، برای راننده مشخص می‌کند. این برنامه برای کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل ارائه می‌شود.

 به گفته ادریس الرفیع، عضو هیئت مدیره «شرکت صنایع و سرمایه‌گذاری امار»، استارت‌آپ فچر دقت و سرعت را در امر ارسال بسته‌های پستی، دگرگون خواهد کرد. او درباره این موضوع می‌گوید: منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه، یک بازار منحصر به‌فرد است و چالش‌ها در این منطقه با هرجای دیگری فرق می‌کند. مشکل اول در منطقه این است که مشتریان جای ثابتی ندارند و همیشه در حال نقل مکان هستند. دومین چالش نیز مسئله زمان است. در این منطقه به دلیل عدم دسترسی صحیح، زمان تحویل مرسوله طول می‌کشد و باعث نارضایتی مشتریان می‌شود. فچر می‌تواند به طور هم‌زمان هر دو مشکل را حل کند.

انتظار می‌رود به زودی سرمایه‌گذاران بیشتری به این مجموعه بپیوندند که این همکاری، زمینه‌ساز ورود استارت‌آپ فچر به بازارهای جهانی می‌شود.

(همچنین در این زمینه بخوانید: رشد سریع استارت‌آپ‌های خاورمیانه)

برچسب‌ها: جهانکسب‌و‌کاراستارت‌آپحمل‌و‌نقل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی