با خانه خود سفر کنید
محصول استارت‌آپی جدید با چاپ سه‌بعدی؛ ۶.۵

با خانه خود سفر کنید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

با این خانه هرجای دنیا که بخواهید، می‌توانید زندگی کنید.

نوپانا به نقل از برترین‌ها: تا به حال رویای داشتن خانه‌ای متحرک را داشته‌اید که بتواند حتی در سخت‌ترین محیط‌های طبیعی مقاومت کند؟ اگر چنین است باید بدانید استارت‌آپ اوکراینی PassivDom محصول فوق‌العاده‌ای برای شما در نظر گرفته است. آنها اخیراً اولین خانه مستقل جهان را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخته‌اند.

این خانه خلاقانه که «مدول وان» نام دارد صددرصد انرژی مورد نیاز خودش را تأمین می‌کند و به سوخت، لوله‌کشی و خطوط برق نیازی ندارد. بنابراین هرجایی که بخواهید، چه کنار ساحل چه در شرایط قطب شمال، خودش را با نیازهای محیط اطراف وفق می‌دهد.

مدول وان مجهز به مبلمان، لوازم خانگی و گجت‌های مورد نیاز برای کنترل آنهاست. این خانه متحرک، آشپرخانه، حمام، سیستم‌های سرمایش و گرمایش و تهویه هوای هوشمند با کنترل سطح اکسیژن دارد و همه اینها با اثر انگشت مالک خانه روی گوشی هوشمند او مدیریت می‌شود.

برق لازم این خانه از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود. مدول وان سیستم تولید و تصفیه آب مستقل دارد و به یک سیستم نظارت تصویری و هشدار برای اطمینان از ایمنی خانه نیز مجهز است. خانه کاملا پایدار است و به لطف مصالح بادوامی که در آن به کار رفته، گارانتی چهل ساله دارد.

این خانه از فیبرکربن، پشم شیشه، پلی اورتان و رزین با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده؛ در نتیجه همه این مواد قابل بازیافت هستند و زنگ نمی‌زنند و پوسیده نمی‌شوند. از آن جایی هم که فونداسیون ندارد، به راحتی قابل حرکت و مونتاژ است و امکان زندگی در کوه، جنگل، ساحل با آسایش یک هتل پنج ستاره را فراهم می‌کند.

مساحت مدول وان 36 مترمربع است و در انواع و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. برای کسانی که مطمئن نیستند این خانه برای آنها مناسب است امکان اقامت دو روزه آزمایشی فراهم شده است.

(بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند)

(بیشتر بخوانید: آغاز به کار رسمی استارت‌آپ گیگ در اوکلند)

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیاختراعخلاقیتنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.