جامعه‌ای از مادران، برای پرورش کودکان
نتیجه تشخیص اشتباه پزشکان ۷.۵

جامعه‌ای از مادران، برای پرورش کودکان

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

در استارت‌آپ بیبی‌گوگو به هر پرسشی در زمینه تربیت و رشد کودک پاسخ داده می‌شود.

نوپانا: وقتی سیدارتا اهلوالیا (‌Siddhartha Ahluwalia) هشت ساله بود، به بیماری تیفوس مبتلا شد. اما به اشتباه به خانواده او گفتند که مبتلا به مالاریا است و تحت درمان اشتباهی قرار گرفت و دچار مشکلات بدتری شد.

سیدارتا بالاخره جان سالم به‌در برد و بیست سال بعد تصمیم گرفت که در حوزه سلامت کودکان کاری انجام دهد. او می‌گوید: طبیعی بود که من با توجه به گذشته‌ای که داشتم در این زمینه کار کنم و به‌ نظرم هیچ مادری نباید به‌خاطر غفلت پزشکان، بچه‌اش را در حال درد کشیدن ببیند.

به همین خاطر او و دو نفر از دوستانش در سال گذشته استارت‌آپی به نام بیبی‌گوگو (Babygogo) را تاسیس کردند. این استارت‌آپ در زمینه مراقبت‌های کودک، تجارب مادران را از طریق اپلیکیشن تلفن‌ همراه به اشتراک می‌گذارد.

اهلوالیا در این زمینه گفت: ما اکنون جامعه پانصد هزار نفری از مادران را تشکیل داده‌ایم و هیچ پرسشی در زمینه مراقبت از کودک بی‌جواب نمی‌ماند. تا کنون در این برنامه حدود 75 هزار سوال پرسیده شده و بیش از دویست‌هزار نفر به آنها جواب داده‌اند. حالا سیستم به این‌گونه است که هر سوالی که پرسیده شود، الگوریتم‌های برنامه، به طور اتوماتیک جواب‌های اختصاصی آن را ارائه می‌دهند و اگر کاربر هنوز جوابش را نگرفته بود، کاربران به کمک او می‌آیند. آنها در زمینه پرسش‌های پزشکی، مسائل مربوط به کودک و مادر و همچنین معرفی متخصصان مربوطه همدیگر را حمایت می‌کنند.

اهلوالیا پیش از این نیز استارت‌آپی در زمینه پزشکی راه‌اندازی کرده بود که در آن نتوانست موفق شود، اما به‌ نظر بیبی‌گوگو با اینکه کارش بسیار زمان‌بر و فرسایشی به نظر می‌رسد، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کند و نظر سرمایه‌گذاران را جلب کرده است.

هدف آنها این است که تا پایان سال 2017، یک میلیون کاربر فعال داشته باشند. از طرفی در این فکر هستند که این استارت‌آپ را که تا کنون در شهرهای بزرگ هندوستان شناخته‌شده‌تر است را به شهرهای کوچک و روستاها نیز معرفی کنند. به همین منظور، قصد دارد اپلیکیشن را چندزبانه کنند تا کاربران بخش‌هایی از آن کشور که به زبان محلی خود صحبت می‌کنند نیز بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

مدیران بیبی‌گوگو در حال تغییرات بنیادین در سیستم مدیریتی و سازمانی خود هستند. زیرا کاملاً به این امر آگاهی دارند که تغییرات و رشد، بدون آماده کردن زیرساخت‌های لازم، چالش‌ها و مشکلات فراوانی برای آنها به‌وجود خواهد آورد.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپایدهسلامتجهاننوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا