25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی
قسمت دوم ۸

۲۵ نوع از بهترین عادت‌های زندگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال بمانید، حتماً روی این نکات کار کنید.

نوپانا: حدود نیمی از حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم، ریشه در عادت‌های رفتاری ما دارد. عادت‌ها بر اثر تکرار به‌وجود می‌آیند و بخش مهمی از زندگی ما هستند.

عادت‌ها، خوب و بد دارند و ترک برخی از آنها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. از طرفی تغییرات کوچک در برخی از آنها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. نیازی به غبطه خوردن نیست و با تمرین می‌توان بهترین‌ها را به زندگی روزانه خود وارد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین عادات افراد موفق و سرزنده، آورده می‌شود. قسمت دوم:

6- مصرف ویتامین C

یکی از عادت‌هایی که تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی دارد، خوردن روزانه یک لیوان آب با کمی لیمو است. علاوه بر ویتامین‌ها، لیمو فرآیند هضم، آب‌رسانی و سیستم ایمنی بدن را بهتر می‌کند. خود آب نیز به تنهایی برای بدن بسیار ضروری است.

7- پیاده‌روی

10 هزار قدم پیاده‌روی در روز فواید بسیار زیادی دارد. مردم سوییس به طور میانگین روزانه 10 هزار قدم پیاده‌روی می‌کنند. همین یک عادت ساده، بسیاری از مشکلاتی که پشت‌میزنشینی ممکن است برای شما ایجاد کند را حل می‌کند.

8- تغذیه سالم

سلامت غذایی در بسیاری از فرهنگ‌ها از بین رفته است. چربی‌ها و قندها جای ویتامین‌ها و مواد غذایی سالم را گرفته‌اند. دیگر کمتر کسی به مصرف تمام گروه‌های مواد غذایی اهمیت می‌دهد. اگر باور داریم که «عقل سالم در بدن سالم است»، باید مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد غذایی سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و به سالم بودن عادت کنیم.

9- مدیریت زمان

برای موفقیت در هرکاری، عادت به مدیریت مفید زمان ضروری است. از زمان‌های کوچک شروع کنید و از کارهای غیرضروری خود حذف کنید و روی کارهای ضروری بیشتر متمرکز شوید. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که نه تنها وقت کم ندارید، بلکه با خیالی آسوده‌تر می‌توانید به کارهای مورد علاقه خود بپردازید.

10- داشتن اهداف روزانه

فقط در فکر اهداف بلندمدت خود نباشید و برای اینکه دچار فرسودگی نشوید، برای خود اهداف روزانه مشخص کنید و برای آنها زمان خاصی را کنار بگذارید. این کار به نظم‌دهی ذهنی منجر می‌شود و انگیزه شما را برای موفقیت بیشتر خواهد کرد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید، همچنین قسمت‌های قبلی را در زیر ببینید.

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت اول)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا