آغاز به کار رسمی استارت‌آپ گیگ در اوکلند
اپلیکیشن اجاره خودرو ۶.۵

آغاز به کار رسمی استارت‌آپ گیگ در اوکلند

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

اتومبیل را کرایه کنید ولی به محل دریافت بازنگردانید.

نوپانا: گیگ (Gig) یک برنامه جدید اجاره اتومبیل است که دیروز صبح، یکم ماه می، توسط شرکت خدمات کنار جاده‌‌ای با نام ای‌تری (A3) تأسیس شد. هزاران نفر برای جشن آغاز به کار این سرویس، در آمفی‌تئاتر کنار دریاچه اوکلند گرد هم آمدند.

فعالیت ای‌‌تری بسیار مشابه با کارشیر (CarShare) و زیپ‌کار (ZipCar) است؛ با این تفاوت که ای‌تری از شما نمی‌خواهد اتومبیل را به محلی که از آن تحویل گرفته‌اید، بازگردانید.

به گزارش نوپانا، کاربران این برنامه، می‌‌توانند خودروهای این شرکت را که تویوتا پیریوس 250 هستند، به ازای هر مایل، 2/5 دلار یا روزانه 85 دلار دریافت کنند. آنها می‌توانند پس از پایان مدت اجاره، اتومبیل را در هر کدام از پارکینگ‌های عمومی اوکلند یا بکرلی رها کنند. این خودروها بدون سوئیچ هستند و با نرم‌افزار هدایت می‌شوند.

(درباره این موضوع، این خبر را نیز بخوانید: از تاکسی آنلاین، تا ساخت تلفن هوشمند)

کاربرانی که قصد رفتن به فرودگاه را دارند، می‌توانند خودرو را در پارکینگ فرودگاه بدون پرداخت هزینه رها کنند. آنها تنها ملزم به پرداخت خسارات وارده به ماشین هستند. همچنین اگر از محدوده تعیین شده گیگ خارج شوند یا ماشین را در پارکینگ‌هایی که طرف قرارداد گیگ نیستند، رها کنند، هزینه آن را باید پرداخت کنند.

البته گفته شده، گیگ به دنبال عقد قرارداد با پارکینگ‌های سطح شهر سان‌فرانسیسکو نیز هست، اما تاکنون هیچ اطلاعی از نحوه انجام این قرارداد در دسترس نیست.

ساکنان دو شهر بکرلی و اوکلند می‌توانند اپلیکیشن این سرویس را با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS با نام تجاری HEYGIG دریافت کنند و از هشت و نیم دلار اعتبار اولیه رایگان آن بهره‌مند شوند.

منبع

(همچنین بخوانید: باارزش‌ترین استارت‌آپ آسیا)

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیحمل‌و‌نقلنوآوریاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی