25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی
قسمت اول ۷.۵

۲۵ نوع از بهترین عادت‌های زندگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال بمانید، حتماً روی این نکات کار کنید.

نوپانا: حدود نیمی از حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم، ریشه در عادت‌های رفتاری ما دارد. عادت‌ها بر اثر تکرار به‌وجود می‌آیند و بخش مهمی از زندگی ما هستند.

عادت‌ها، خوب و بد دارند و ترک برخی از آنها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. از طرفی تغییرات کوچک در برخی از آنها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. نیازی به غبطه خوردن نیست و با تمرین می‌توان بهترین‌ها را به زندگی روزانه خود وارد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین عادات افراد موفق و سرزنده، آورده می‌شود. قسمت اول:

1- سحرخیز بودن

ساعت‌های اولیه روز، بهترین موقع برای بالا بردن آرامش و بازده به شمار می‌روند. هرکسی که به‌دنبال موفقیت باشد، اهمیت ساعات اولیه روز را می‌داند. بهترین روش برای سحرخیز شدن این است که هر روز کمی زودتر از روز قبل بیدار شویم. حدود ده دقیقه زودتر بیدار شدن کسی را بی‌خواب نمی‌کند، اما بعد از مدتی فرد را سحرخیز می‌کند.

2- سپاس‌گزاری

تمام افراد دنیا برای خودشان مشکلاتی دارند. اما همه آنها در تمام طول روز به مشکلات خود فکر نمی‌کنند. یکی از بدترین عادت‌های ممکن، فکر کردن به ضعف‌ها و نداشته‌ها است. به جای آن روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید و به این فکر کنید که ممکن بود همان‌ها را هم از دست داده باشید. توجه به داشته‌ها، بهترین راه موفقیت و آرامش و شادی است.

3- لبخند زدن

همیشه لبخند زدن، به فرد کمک می‌کند تا از نظر ذهنی، هیجانی و جسمی، آرامش داشته باشد. برعکس، اگر فردی همیشه اخم کند و شاکی باشد، مستعد افسردگی و پرخاش است. ذهن و بدن متناسب با هم فعالیت می‌کنند و ذهن کاری که بدن انجام می‌دهد را پردازش می‌کند.

4- صبحانه خوردن

صبحانه بخش مهمی از زندگی روزانه و مهم‌ترین وعده‌ غذایی است. اگر برای خود اهمیت قائل‌‌اید، حتماً خود را به صبحانه خوردن عادت بدهید. اگر بیدار شدن خود را تنظیم کنید، حتما می‌توانید کمی زودتر برای خوردن صبحانه بیدار شوید.

5- ورزش

نیازی نیست روزانه به اندازه یک ماراتن بدوید. از نرمش‌های ساده شروع کنید و اندک اندک زمان و برنامه ورزشی خود را دقیق‌تر کنید. با این‌کار، علاوه بر سلامت جسمی، هورمون‌های شادی‌آور در ذهن ترشح می‌شوند و تمرکز فرد بالاتر می‌رود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا