باارزش‌ترین استارت‌آپ آسیا
رقیب اصلی «اوبر» ۸

باارزش‌ترین استارت‌آپ آسیا

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

ارزش استارت‌آپ «دیدی چاکسینگ» ،که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، اینک به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است

نوپانا: «دیدی چاکسینگ» یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از ۴۰۰ شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش ۲۰ میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس‌های «اسنپ» و «تپ‌سی» در ایران و «اوبر» در آمریکا دارد.

مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ زحمتی تقاضای سواری کرده و با مشخص کردن مبدأ و مقصد خود پس از چند دقیقه سوار تاکسی درخواستی‌شان می‌شوند. رانندگان عضو در این سامانه‌ها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و مبلغ به مراتب کمتری در مقایسه با رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند.

(همچنین در این زمینه بخوانید: از تاکسی آنلاین تا ساخت تلفن هوشمند)

دیدی چاکسینگ که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، در نظر دارد سرویس‌ خدمات‌رسانی‌اش را فراتر از مرزهای چین برده و در سطح جهان گسترش دهد. برای این منظور نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی به تازگی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در این سامانه هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

با این سرمایه‌گذاری، ارزش دیدی چاکسینگ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که به این ترتیب باارزش‌ترین استارت‌آپ در قاره آسیا لقب گرفته است. ارزش اوبر در آخرین گزارش‌ها بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است. این دو رقیب تا اواسط سال گذشته میلادی با یکدیگر بر سر قبضه کردن بازار چین به شدت رقابت داشتند اما در نهایت اوبر تسلیم شده و کسب‌وکار خود در چین را در ازای دریافت سهم شراکت ۱۷ درصدی به دیدی چاکسینگ واگذار کرد.

البته مسئولان استارت‌آپ دیدی چاکسینگ اطلاعاتی در این خصوص ارائه نکرده‌اند که سرمایه ۵ میلیاردی جدید از طرف کدام سرمایه‌گذاران تأمین شده است.

سال گذشته کمپانی اپل نیز در حرکتی غیرقابل ‌انتظار مبلغ یک میلیارد دلار در استارت‌آپ دیدی چاکسینگ سرمایه‌گذاری کرد.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیاستارت‌آپبازارپیشتازان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.