دورخیز اکوسیستم استارت‌آپی سئول برای موفقیت
کسب‌وکارهای نوپا به مثابه تولید ناخالص ملی ۸

دورخیز اکوسیستم استارت‌آپی سئول برای موفقیت

توسط قاسمی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

دولت کره‌جنوبی قصد دارد سئول را به یکی از 20 شهر مهم استارت‌آپی دنیا تبدیل کند.

نوپانا: بر اساس تحلیلی اقتصادی در زمینه استارت‌آپ‌ها، که در آن 55 شهر مهم استارت‌آپی از 28 کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند، بیست اکوسیستم‌ استارت‌آپی بزرگ دنیا از سال 2012 تا کنون معرفی شده‌اند.

سیلیکون‌ولی، نیویورک، لندن و پکن بهترین‌های این فهرست هستند. در این پژوهش، شهرهایی از کره‌جنوبی و چین نیز، به‌عنوان اکوسیستم‌های بزرگ آسیایی با هم مقایسه شده اند.

این تحقیق بزرگ ارزش اکوسیستم استارت‌آپی سئول را بالغ بر 2.4  میلیارد دلار تخمین زده است. شهری که در زمینه تولید ناخالص ملی، 688 میلیارد دلار ارزش به‌وجود آورده که این رقم بیش از دو برابر میانگین تمام 55 شهر مهم دنیا است. اما ارزش استارت‌آپی این شهر (یعنی 2.4  میلیارد دلار) با این عدد، نشان می‌دهد در این زمینه، سئول جای کار زیادی دارد.

 ارزش این اکوسیستم استارت‌آپی، برابر است با 60 درصد میانگین 55 شهر بزرگ و این عدد با اینکه قابل توجه است، برای این شهر راضی‌کننده نیست. در شهر سئول حدود 3400 استارت‌آپ راه‌اندازی شده است که این عدد دو برابر میانگین یاد شده است.

به گزارش نوپانا، شهر سئول در این رده‌بندی جزء بیست شهر برتر نشد و رتبه 21 از نظر سرمایه‌گذاری و رتبه 25 از نظر فضای اجرایی، به خود اختصاص داد. در این رده‌بندی عوامل و جزئیات متعددی از جمله میزان جذب سرمایه، منابع انسانی، تجربه و توانایی‌های بازاریابی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

نقطه ضعف سئول در این فضای کسب‌وکار، ناتوانی در مسئله بازاریابی است. به حدی‌ که از این نظر از بیش از نیمی از 55 شهر دیگر ضعیف‌تر عمل کرده است و در بازاریابی بین‌المللی تنها از چند شهر دیگر بهتر است.

 با این همه مسئولان کره قصد دارند این شهر را در چشم‌اندازی کوتاه‌مدت به جمع بیست شهر بزرگ استارت‌آپی وارد کنند و در آینده با اکوسیستم‌های بزرگ دنیا رقابت کنند. به همین خاطر روی جذب سرمایه از بخش خصوصی و دولتی تمرکز زیادی کرده‌اند. آنها همچنین در نظر دارند با کوتاه کردن زمان‌های مجوز و استخدام و دادن فضا به کارآفرینان، سرعت این روند رو به جلو را بیشتر کنند.

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره قاسمی

قاسمی