کلید حل مشکل کشور در دست استارت‌آپ‌ها
در گفت‌وگو با نماینده سابق مجلس مطرح شد؛ ۷.۵

کلید حل مشکل کشور در دست استارت‌آپ‌ها

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

سردار کوثری: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از کسب‌وکارهای نوپا حمایت بیشتری کرد.

نوپانا: سردار محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس دهم و فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله‌(ص) گفت: ما نمی‌توانیم از پیشرفت جهان عقب بمانیم و خود را از منابع و امکانات کشورهای توسعه‌یافته، محروم کنیم. با توجه به موقعیت خوبی که امروز در منطقه داریم، فرصتی طلایی برای پیشرفت کشورمان به دست آمده است.

کوثری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نوپانا تأکید کرد: با را‌ه‌اندازی فناوری‌های جدید و هدایت سریع آن به سمت رشد، می‌توان در افزایش کمیت و کیفیت کالاهای داخلی، تسلط بر فناوری‌های جدید و حتی صادرات آن به دیگر کشورها پیشگام باشیم و به این ترتیب، اشتغال را رونق دهیم.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بهتر است از نیروی تازه‌نفس، تحصیل‌کرده و نوآور در مدیریت کشور استفاده شود تا سرعت و کیفیت انجام امور افزایش یابد.

نماینده سابق تهران در مجلس، به موانع کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، انتظار می‌رود با توجه به اهمیت شعار اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر، از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، حمایت بیشتری شود؛ با این حال، برخی با محدود یا مسدود کردن کسب وکارهای نوپا، موانعی برای این مشاغل ایجاد می‌کنند.

(درباره این موضوع بیشتر بخوانید: مسئولان به نوآوری و کارآفرینی توجه بیشتری کنند)

او ادامه داد: اگر دولت، زمینه ایجاد یک نهاد مشخص برای فعالیت استارت‌آپ‌ها را ایجاد کند، بخش خصوصی نیز خود را با شرایط و تغییرات وفق می‌دهد و سنگ‌اندازی‌های مخالفان نیز با رونق و رواج شرکت‌های دانش‌بنیان به آرامی از بین خواهد رفت.

سردار کوثری درباره ریشه مشکلات کسب‌وکارهای نوپا در کشور اظهار داشت: دلیل مشکلات استارت‌آپی تاکنون این بوده است که در درجه اول، دولت‌ها به اندازه کافی به فعالیت استارت‌آپ‌ها توجه نکرده‌اند، حال آنکه با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این توجه را ایجاد کرد.

فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله ‌(ص) در پایان گفت: خوشبختانه استارت‌آپ‌ها تاکنون گام‌های خوبی برداشته‌اند و مجلس و دولت لازم است به این شرکت‌های پربازده، توجه بیشتری کنند، چرا که آنها در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل خواهند کرد.


(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها در اشتغال کشور مؤثر هستند)

برچسب‌ها: ایرانکارآفریناقتصاد دانش‌بنیاناشتغالاقتصاد مقاومتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.