هنر مدیریت را یاد بگیرید
پنج راهکار برای مدیریت بهتر ۶.۵

هنر مدیریت را یاد بگیرید

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۰ | ۶ دقیقه

مدیریت خوب به نوع کسب‌وکار وابسته نیست و ویژگی‌های مشترکی برای موفقیت دارد.

نوپانا: سالها پیش ایده‌ای داشتم، یک مکان خیالی با یک جمعیت خیالی. به هیچ‌وجه هیچ‌کس به این ایده فکر نکرده بود، اما من به آن می‌اندیشیدم.

نیازی به گفتن نیست اما در اشتباه بودم. یک سال بعد در حالی که سرگرم کارهای دیگری بودم یک نفر این ایده را عملی کرد؛ دقیقا به همان روشی که من مایل بودم انجام دهم. بنابراین فقط ایده کافی نیست. افراد و روالی که شما را به عملی کردن ایده نزدیک می‌کنند به همان اندازه مهم هستند.

این نکات در رسیدن شما به بهترین نتایج از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین روش کمک می‌کند:

هنر مدیریت را یاد بگیرید

موفقیت یک تجارت صرفاً وابسته به محصول نیست؛ بلکه به هنر مدیریت در فروش آن هم بستگی دارد.

یک مدیریت خوب می‌تواند همه‌چیز را به فروش برساند. فکر می‌کنید مک‌دونالد چگونه از یک همبرگر‌فروشی به یک تجارت موفق تبدیل شد؟

در زمینه مدیریت باید مطالعات بسیاری انجام دهید. مدیریت ذاتی نیست، بلکه اکتسابی است. مدیریت خوب یک تخصص فنی است و شما باید خود را برای آن آماده کنید. سارا نایت (Sarah Knight) مدرس دانشکده مدیریت می‌گوید: «تجارت یک سفر است، اما اگر مدیر موفقی نباشید، تنها یک پیاده‌روی ساده است.»

براي آموزش افراد خود دست به كار شويد

در هنگام شروع كار، پيدا كردن افراد ماهر و با استعداد دشوار است. زيرا اكثر اين افراد حاضر به انجام كار در كسب‌و‌كار‌هاي نوپا نيستند. بنابراين براي ايجاد يك گروه از افراد مستعد، خودتان تلاش كنيد. بايد صبور باشيد و به معناي واقعي كلمه همه‌جا حضور داشته باشيد. براي همراهي و آموزش همه همكاران خود، زمان بگذاريد.

كارآفرينان واقعي، حقوق كارمندان خود را درست و به موقع پرداخت می‌کنند. .همچنين مراقب افراد آسيب‌پذير در گروه خود هستند. استيريو ماسيیوا (Strive Masiyiwa) بنيان‌گذار و مدير اجرايي ECONET مي‌گويد: «من ترجيح مي‌دهم يك كارآفرين خوش‌حساب باشم تا به عنوان يك كارآفرين بيليونر شناخته شوم.»

او معتقد است اين خود به نوعي بازاريابي دهان به دهان است و اين نوع بازاريابي موثرترين شيوه تبليغ است. از اين طريق، افراد زيادي علاقمند مي‌شوند تا با شما كار كنند.

هزينه‌ها را دريابيد

يك نكته كليدي ديگر كه بايد یاد بگیرید، مديريت جريان هزينه‌ها است: پرداختي‌ها و دريافتي‌ها.

در غير اين صورت، در پايان هر ماه بهت زده مي‌شويد؛ زيرا نمي‌توانيد بگوييد پول‌ها كجا رفته، حتي شايد گمان كنيد دزدي اتفاق افتاده است.

كسب‌و‌كار شما نيازمند سطح بالايي از جزئيات و دقت است. مي‌توانيد جريان هزينه‌ها را پيش‌بيني كنيد و چندين حالت پيش‌فرض هم در نظر بگيريد؛ حتي بدترين رخدادها را هم تصور كنيد. البته هميشه اتفاقات شگفت‌انگيزي هم رخ خواهد داد كه بايد منتظر آنها هم باشيد.

مي‌توانيد از نرم‌افزار‌هاي حسابداري نيز کمک بگیرید كه در اين ‌صورت برنامه‌ريزي براي شما آسان‌تر خواهد بود.

اهداف درست را از راه‌هاي درست انجام دهيد

افراد ستون فقرات مجموعه هستند، اما مكانيزم‌هاي رسيدن به اهداف هم به همان اندازه مهم و حياتي است. تمام قواعد كسب‌و‌كار شما بايد به روشني تعريف شوند: جنبه‌هاي كسب‌وكار، برنامه‌ريزي براي افزايش سرمايه، برنامه‌ريزي استراتژيك، استخدام و آموزش كاركنان، بازاريابي و فروش، توسعه و آزمایش محصول و مواردی ازاین قبیل.

هرگاه ايده‌اي به ذهن‌تان مي‌رسد آن را از تمام زوايا بررسي كنيد و روش عملي كردن آن را هم با جزئيات به كاركنان خود توضيح دهید و تصوير روشني از آنچه در سر داريد به آنان ارائه دهيد. اگر با مشكل مواجهه شديد بررسي كنيد آيا راهي كه براي رسيدن در پيش گرفته‌ايد درست است يا نه.

با تكنولوژي همگام باشيد

در حال حاضر تقريباً هيچ سازماني بدون بهره‌‌گيري از تجهيزات و روش‌هاي مدرن كار نمي‌كند. تمام تلاش خود را در این راه بگذارید كه با تكنولوژي‌هاي جديد همراه باشيد؛ مثل استفاده از Wifi و سيستم‌‌‌هاي پرداخت آنلاين يا هر نوع نرم‌افزار و سخت‌افزاري كه با كسب‌و‌كار شما سازگارتر است. آن را انتخاب كرده و به‌روز شويد.

منبع: entrepreneur.com

(بیشتر بخوانید: شناخت عصر دیجیتال، لازمه کار کارآفرینان)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهموفقیت کارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی