اتوموبيل پرنده‌اي كه شبيه موتورسيكلت است
اولين وسيله نقليه پرنده تا پايان سال جاري ۶

اتوموبيل پرنده‌اي كه شبيه موتورسيكلت است

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

اتوموبيل پرنده لري پيج تا پايان سال جاري به مرحله فروش خواهد رسيد.

 نوپانا: سباستين ترون، خالق پروژه «اتوموبیل خودران گوگل» روز دوشنبه 24 آوريل، براي اولين‌ بار آدرس وب‌سايت كيتي هاوك (Kitty Hawk) را روي صفحه توييتر خود قرار داد.

اين وب‌سايت حاوي كاتالوگ نمونه اوليه ماشين پرنده هاوك است.

اين اتوموبیل پرنده يك نمونه هواپيمای الكتريكي است كه نسخه اوليه آن بسيار به جت‌اسكي شباهت دارد. سيمرون موريسي (Cimeron Morrissey) خلباني كه اولين آزمون پرواز اين ماشین پرنده را انجام داده است، در گزارش خود نوشت: «نمونه نهايي اين ماشین پرنده، كاملا با نسخه آزمايشي آن متفاوت خواهد بود.»

به گزارش نوپانا، وزن اين خودرو، حدود 100 كيلوگرم و سرعت آن به گفته موريسي تا 25 مايل بر ساعت مي‌رسد. موريسي در بخشي از گزارش خود نوشته است: «نمونه اوليه بسيار شبيه به يك موتورسيكلت است.»

دكمه‌هاي كنترل‌كننده دستگاه در يك مجموعه فرمان تعبيه شده‌اند و بسيار شبيه به جوي‌استيك‌های کنتر‌ل‌کننده بازي‌هاي ويدئویی هستند.

اين وسيله مانند هليكوپتر به ‌صورت عمودي از روي زمين برمي‌خيزد اما برخلاف هليكوپتر، كاملاْ الكتريكي است.

بر‌اساس آنچه در وب‌سايت كيتي هاوك نوشته شده است، اين هواپيما مراحل آزمايشي را با موفقيت پشت سر گذاشته، كاملاً امن و داراي مجوز قانوني از مراجع رسمي است.

علاقمندان مي‌توانند بدون نياز به مجوز خلباني در مناطق غير‌امنيتي از اين ماشين پرنده استفاده كنند. به گفته كيتي هاوك آموزش پرواز با اين وسيله نقليه، ساده است و ظرف زمان كوتاهي مي‌توان استفاده از آن را فراگرفت.

اين شركت هنوز قيمت اوليه اين وسيله نقليه پرنده را اعلام نكرده است، اما تخفيف‌هايي براي علاقمنداني كه حاضر به پيش‌خريد آن باشند در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها: جهاناختراعنوآوریتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.