اهمیت طراحی گرافیکی در استارت‌آپ‎ها
از عرش به فرش رسیدن ۷

اهمیت طراحی گرافیکی در استارت‌آپ‎ها

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۷:۱۲ | ۵ دقیقه

پرسش «چرا طراحی گرافیکی میتواند یک استارتاپ را به عرش یا به فرش ببرد؟» ابتدا در کورا (Quora) مطرح شد.

پس از طرح این پرسش در کورا (Quora) سایتی که برای بحث و تبادل‌نظر در مورد مباحث مختلف به‌وجود آمده است، استیو واسالو، شریک ارشد بنیاد سرمایه این چنین پاسخ داد:

«مدت‌ها بود که روی این پرسش مهم و اهمیت طراحی و طراحان در اکوسیستم تکنولوژی تحقیق می‌کردم. نتایجش را در سال جدید منتشر می‎کنم، منتظرش باشید.

امروز یکی از نتایج مهمی که به آن رسیده‌ام را با شما به اشتراک می‌گذارم و آن این است که امروزه میان استارت‌آپ‌ها، مسئله طراحی غیرقابل‌بحث است. اجازه بدهید دوباره بگویم، طراحی در بین استارت‌آپ‌ها غیرقابل‌بحث است. تجارت، در همین گذشته نه‌چندان‌دور، اهمیت چندانی نداشت و تاکید خاصی روی آن نبود، به‌خاطر حراجی‌های جذاب و بازاریابی، هرچیزی که طراحی می‌شد، حتی اگر طراحی‌اش ضعیف بود، فروخته می‌شد. طراحی مانند پوست نازکی بود که طراحان روی کار اصلی که مهندسان انجامش داده بودند می‌کشیدند. اما آن گذشته‎ها گذشت و امروز طراحی به همتایی استراتژیک مبدل شده است و من باور دارم که طراحی اصلی‌ترین اهرم برای تاسیس شرکت‌های آینده است.

2 مسئله در بالا بردن اهمیت طراحی نقش دارند. اول اینکه فناوری در حال نزدیک شدن به نقطه تعادل است. قانون مور در مورد کوچک‌تر شدن قطعات، به‌علت محدودیت‌های فیزیکی صنعت چاپ در حال برگشت است. در عین حال، برای کسی که تازه متولد شده، به اندازه کافی و حتی بیشتر از عمرش پردازش‌هایی صورت می‌گیرد. هم‌زمان با دسترسی گسترده به قدرت پردازش، سرعت پهنای باند نیز بالا رفت. اندازه صفحه دیگر مطرح نیست و سرویس‌های ابری مانند AWS برای همه در راستای تاسیس شرکت در دسترس هستند. برای اغلب مصرف‌کنندگان و تجارت‌های مبتنی بر تکنولوژی، این یک زمین بازی فناورانه محسوب می‌شود. در نتیجه برای اغلب استارت‌آپ‌ها، این تکنولوژی نیست که آن‌ها را بالا یا پایین می‌برد.

دلیل دوم برای بالا آمدن اهیمت طراحی این است که انتظارات مشتریان تغییر کرده است. آنها انتظار راحتی بیشتر دارند و در زمان تعامل و تجربه تکنولوژی، حداقل اصطکاک را می‌خواهند. زمانی که اولین آی‌پد از جعبه بیرون آمد، یک نوآوری بود در حالیکه امروزه کارکردهای استاندارد آن از هر وسیله الکتریکی‌ای می‌تواند بر بیاید.

حالا برای شرکت‌ها میدان مبارزه در زمینه طراحی و راحت‌تر کردن تجربه مستریانشان است تا اینکه بخواهند روی کارایی‌های تکنولوژیکی محصولشان رقابت کنند.

طراحی، اکنون بزرگترین عامل تفاوت برای هر شرکت است. این مسئله در چشم‌انداز موفقیت و سازمان‌دهی نقش کلیدی دارد و کسی باور نمی‌کند که شرکتی بدون آنکه به طور جدی برای طراحی‌هایش استراتژی داشته باشد، شکوفا شده باشد.»

 

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیوباستارت‌آپبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا