جامعه به سمت استارت‌آپ‌ها گرایش دارد
نماینده مردم شهرستان سمنان: ۶.۵

جامعه به سمت استارت‌آپ‌ها گرایش دارد

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

احمد همتی: استارت‌آپ‌ها توانایی تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی را دارند.

نوپانا: احمد همتی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با نوپانا از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون ابراز امیدواری کرد و گفت: «ابتدا باید نیاز مردم جامعه به ایجاد رشته‌های تخصصی شناخته شود تا بتوان براساس آن، مشاغل را شکل داد و اشتغال را ممکن کرد.»

او گفت: «با همت عده‌ای از جوانان نخبه، شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است که تا به حال دستاوردهای مهمی هم داشته‌اند. از جمله آنها می‌توان به استفاده از آی‌سی‌تی، اینترنت اشیا و سیستم‌های هوشمند اشاره کرد. همچنین در برنامه ششم توسعه نیز بخش‌هایی به تصویب رسیده است که طبق آن قرار بر همکاری کامل دولت و سایر نهادها با شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.»

به گزارش نوپانا، نماینده مردم شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دولت باید از جوانان با استعداد در رشته‌های مختلف و همچنین تسریع در روند امور قانونی یا اداری آنان، حمایت کند تا فرآیند کار و ارائه تسهیلات با نرخ مناسب به جوانان برسد. از طرف دیگر با در اختیار گذاشتن بازارهای صادراتی، به جوانان فرصت لازم را برای ایجاد پیشرفت بدهد.»

او در ادامه افزود: «استفاده از تکنولوژی‌های نوین، در مصوبات برنامه ششم توسعه به وفور یافت می‌شود؛ چرا که نیاز مردم و جامعه به سمت شرکت‌های استارت‌آپی گرایش پیدا کرده است.»

همتی در رابطه با لزوم استفاده از نیازسنجی در کشور توضیح داد: «البته صحیح‌تر آن است که یک نیازسنجی با توجه به نیاز مورد توجه کشور انجام شود تا شاهد نیروی کار بیکار و فاقد مهارت نباشیم. بنابراین بهتر است ابتدا نیازسنجی داشته باشیم. در این صورت با ملاحظه به نیاز جامعه، می‌توان رشته‌های تخصصی و مشاغل با انگیزه‌های مالی بیشتر ایجاد کرد که سودآوری بیشتری برای جوانان هم دارد.»

این نماینده مردم شهرستان سمنان، در پایان خاطرنشان کرد: «استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با پشتکار خود و رقابت با دیگر شرکت‌های رقیب، توانایی این را دارند که به قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شوند. مدیریت علمی، تعاملات بین‌المللی و داخلی، پشتکار و بروزرسانی علمی، تسهیل در روند کار و اشتغال را فراهم می‌کند.»

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپاشتغالاقتصاد دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.