جهش 8 میلیون دلاری استارت‌آپ تولید پودر نخود
کسب‌وکاری برای مواد‌ غذایی سالم ۷

جهش ۸ میلیون دلاری استارت‌آپ تولید پودر نخود

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

شرکت نوتریاتی دانه‌های نخود را به یک پودر پروتئین تبدیل می‌کند.

نوپانا: نوتریاتی (Nutrianti)، یک شرکت تکنولوژی مواد غذایی است، که در پارک تحقیقاتی بیوتکنولوژی در ریچموند واقع شده است. این شرکت اخیرا 8 میلیون دلار بودجه به منظور تبلیغات برای عرضه محصولات خود، دریافت کرده است.

این شرکت که در سال 2013 تآسیس شده است، تصمیم دارد دانه‌های نخود را به یک نوع پودر پروتئین تبدیل کند. این پودر می‌تواند جایگزین مواد اولیه‌ای همچون: تخم مرغ، سویا و شیر در بسیاری از  محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها باشد.

ریچارد کلی، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی این شرکت معتقد است این ماده واقعا سالم، ارزشمند، خوشمزه و بدون گلوتن است و همچنین موجب ایجاد آلرژی در افراد نخواهد شد.

این شرکت در مناقصه‌های محلی ریچموند هم شرکت کرده است، این مناقصه‌ها به شرکت کننده‌های بومی خود مشاوره و سرمایه ارائه می‌کنند. همچنین شانس خود را در مناقصه Blueberry  واقع در سان فرانسیسکو امتحان کرده است.

NRV در سال 2015 هم موفق به دریافت یک سرمایه 1.5 میلیون دلاری شده بود.

نوتریاتی توسط میشل اسپینلی و ریچارد کلی تآسیس شده است. این شرکت تولیدکننده نخود در کانادا است و قراردادهایی هم با تولیدکنندگان کارولینای شمالی و پنسیلوانیا به منظور استخراج روغن نخود و تولید محصول نهایی که عصاره پروتئینی نخود است، دارد. این عصاره جزئی از مواد خام اولیه غذایی و بدون گلوتن است.

به منظور آوردن این محصول به سبد غذایی مصرف‌کنندگان، نوتریاتی با شرکت‌های توزیع و پخش فرآورده‌های غذایی همکاری می‌کند.

به گفته اسپینلی، قسمت اعظم سرمایه جذب شده صرف تجاری‌سازی این محصول و مابقی آن، صرف توسعه و تحقیقات می‌شود. انتظار می‌رود این محصول در سه ماهه اخر امسال به صورت ثابت در بازار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

نوتریاتی همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مرکز تهیه غذا به صورت علمی در منطقه ریچموند است. هدف مجموعه این است که تولید‌‌کنندگان مواد غذایی را به این منطفه بکشاند. اسپینالی در این باره گفت: «‌در صورت تحقق این هدف ما می‌توانیم به تولیدکنندگان نشان دهیم چطور می‌توانند از این مواد در محصولات خود استفاده کنند.»

کلی بنیانگذار دیگر این شرکت گفت: «ما همچنین علاقمند به همکاری با سرمایه گذارانی هستیم که به دنبال توسعه و گسترش مواد غذایی سالم هستند.»

در نوامبر 2016 نوتریاتی برنده جایزه نوآوران تحت عنوان ChamberRVA’s 2016 شد. این جایزه از یک شرکت بومی به افراد دارای ایده‌های جدید و خلاقه با پتانسیل رشد و توسعه اهدا می‌شود.

برچسب‌ها: جهانسهام و ارزشاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی