استارت‌آپ دو نوجوان‌ ۱۴ ساله ایرانی
در زمینه برنامه‌نویسی و بازی‌سازی استراتژیک ۸.۳

استارت‌آپ دو نوجوان‌ ۱۴ ساله ایرانی

توسط قاسمی | ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

دو نوجوان 13 و 14 ساله، با استعداد و توانایی خود در بین 10 تیم برتر ورودی به شتابدهنده اَکسل قرار گرفتند.

نوپانا: اکثر نوجوانان 13-14 ساله وقتی نامی از موبایل یا رایانه می‌آید به یاد بازی‌های رنگارنگ آن می‌افتند، اما مانی و حامد، دو نوجوان اصفهانی، پا را از سن خود فراتر گذاشته و از همین دوران نوجوانی برای ساختن آینده‌ای بهتر تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

راه‌اندازی کسب‌وکار برمبنای علم و فناوری شاید برای عموم مردم در کشور بحثی تازه باشد، اما مانی و حامد، نوجوان‌های 14ساله‌ای هستند که این راه را با همین سن کم، با سرعت و به خوبی طی کرده‌اند.

مانی رضازادگان و حامد توکلی، دو دانش‌آموز اصفهانی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای، با فعالیت‌های درخشان خودشان توانستند نظر متخصصان زیادی را در رویداد نوآفرینی شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان به خود جلب کنند و تحسین و تشویق آنها را از آن خود کنند.

تیم ‌«وارمدرن (War Modern)»، با ایده بازی‌سازی استراتژیک آنلاین در رویداد نوآفرینی شتاب‌دهنده اَکسل شرکت کردند، اما بعداً مشخص شد این نوجوانان حرف‌های بیشتری برای گفتند دارند و توانایی‌های بیشتری از آنها کشف شد.

در کارنامه جالب این تیم جوان، همکاری با پروژه‌هایی مانند سایت خبررسانی هلوز، پُزانداز عکس، مینی‎فیلم و بازی​های ویروس‌سیروس، آخرین خشاب، ف مثل فراری و 220 به چشم می‌خورد. مانی اکنون مدرس زبان برنامه نویسی به دیگران است.

لازم به ذکر است که در فراخوان رویداد نوآفرینی شتابدهنده اَکسل در اصفهان، 110 تیم ثبت نام کردند که از این بین تنها 16 تیم بلیط ورود به رقابت چهار روزه را پیدا کرده و این مانی و حامد از تیم‌ وارمدرن بودند که جایزه «امید فردا» را از آن خود کردند.

تیم ‌وارمدرن در رویداد چهار روزه نوآفرینی که توسط شتاب‌دهنده اَکسل اصفهان در فروردین ماه 96 برگزار شد شرکت کرده و با کمک مربیان حوزه کسب‌وکار، نرم افزار، بازی و برنامه‌نویسی توانست ایده خود را بهبود ببخشد و پابه‌پای گروه‌های حرفه‌ای دیگر پیش برود. اعتمادبه‌نفس و انگیزه این گروه در ارائه کار خود، همه را شگفت‌زده کرد.

آنها همچنین جزء 10 تیم برگزیده‌ای بودند که برای ورود به شتاب‌دهنده اَکسل انتخاب شده و در دوره فن‌افزایی یا پیش‌شتاب‌دهی اَکسل برای تکمیل طرح کسب‌ و کار و محصول اولیه خود شرکت خواهند داشت.

پس از ارائه تیم وارمدرن، ایمان زرین ‌عضو، مدیرعامل شتاب‌دهنده اَکسل با اعلام اینکه وظیفه اَکسل حمایت از تیم‌های جوان در راستای رشد شخصی و کسب و کارشان است از دیدن چنین نوجوانانی ابراز غرور کرده و از حمایت همه جانبه این مجموعه از این تیم با هماهنگی و نظارت والدینشان خبر داد.

مانی‌ها و حامدهای زیادی وجود دارند که برای رشد مناسب و تبدیل شدن ایده‌هایشان به کسب‌وکارهای نوپای پایدار، به حمایت و فضای مناسب ایجاد دارند. حضور نوجوانانی مانند تیم ‌وارمدرن، مدیران حوزه کسب‌وکار را بیش از پیش به آینده امیدوار می‌کند.

شاید مانی و حامد تنها چند سالی از دوره خود جلوتر هستند اما این نوجوانان می‌توانند بیل گیتس و استیو جابزهای ایرانی را رقم بزنند.

برچسب‌ها: ایراننوآوریاستارت‌آپسرمایه‌انسانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره قاسمی

قاسمی