پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت اول ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت اول:

 1- نمی‌تواند یک جا بنشینند

این افراد دائماً تمایل دارند کار تازه‌ای انجام دهند. کاری بزرگ و درخور توجه. البته در حالات به‌شدت افراطی که با حواس‌پرتی همراه باشند، باید احتمال مشکلاتی را داد. اما در اینجا منظور با کسانی است که خلاق هستند و با همسالان خود تفاوت هوشی و عملی بارزی دارند.

2- همیشه ایده دارد

هرچه باشد، خوب یا بد.؛ کودکی که مستعد کارآفرینی باشد همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن دارد و می‌تواند. این روند در زندگی او و با بزرگ‌تر شدن قطع نمی‌شود.

3- ایده‌ها را دنبال می‌کند

این افراد تنها به حرف زدن قانع نمی‌شوند و برای ایده‌های خود دست به کار می‌شوند. برای آنها استراتژی می‌چینند و تا جایی که می‌توانند فکرهای خود را به عمل تبدیل کرده و ایده‌های خود را دنبال می‌کنند.

4- جذب قهرمان‌ها می‌شود

این کودکان برای خود الگوهایی انتخاب می‌کنند. اگر در مسیر درست قرار بگیرند، بزرگ‌تر که بشوند، استیو جابز، زاکربرگ، بیل گیتس و سایر بزرگان حوزه کارآفرینی را با بدون تردید و به‌طور کامل تمام خواهند شناخت.

5- از کار دیگران شگفت‌زده می‌شود

افراد مستعد کارآفرینی از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوند. چه می‌خواهد یک سوپرمارکت موفق باشد و چه یک استارت‌آپ تک‌شاخ. آنها جذب ایده‌ها می‌شوند و با ذوق در مورد تلاش و نحوه موفقیت دیگران اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: کارآفرینسرمایه‌انسانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا