رقیب تسلا رونمایی شد
بازار داغ خودرو‎های الکتریکی ۷.۳

رقیب تسلا رونمایی شد

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۲۲:۲۳ | ۴ دقیقه

استارت‌آپ مرموزفارادی فیوچر، بالاخره از خودرو الکتریکی‌اش که رقیبی برای تسلا محسوب می‌شود پرده‌برداری کرد.

بعد از سال‌ها گمانه‌زنی، استارت‌آپ مرموز ‌های الکتریک، فارادی فیوچر (Faraday Future) سرانجام از اولین مدل تولیدات خود به نام اف‌اف 91 پرده‌برداری کرد. این کمپانی که در آمریکاست اما سرمایه‌گذاران آن چینی هستند، اولین نمونه خودرو خود را در نمایشگاه محصولات الکتریک لاس‌وگاس (CES2017) به نمایش گذاشت. اگر این خودرو تمام ویژگی‌هایی را که استارت‌آپ ادعا می‌کند داشته باشد، تسلا در این عرصه رقیبی جدی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد اف‌اف 91 ترکیبی آینده‌گرا بین یک سدان و اس‌یو‌وی باشد که فضای داخلی لوکس و کارایی یک خودرو اسپرت گران‌قیمت را عرضه می‌کند. این خودرو که که می‌تواند با مبلغ قابل برگشت پنج هزار دلار پیش‌خرید شود، تا سال 2018 به تولید انبوه می‌رسد.

زمان صفر تا صد این خودرو 2.39 ثانیه تخمین زده شده است. خودرو فارادی فیوچر با این سرعت از خودرو تسلا با صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای جلو خواهد زد و تبدیل به سریع‌ترین خودرو الکتریک دنیا خواهد شد. جدای از سرعت خودرو این کمپانی ادعا می‌کند که باتری با ظرفیت 130کیلووات ساعتی خودرو، با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت، 775 کیلومتر دوام می‌آورد و خود باتری توانایی این را دارد که هر ساعت برای 800 کیلومتر دیگر شارژ شود.

فارادی فیوچر قابلیت‌های تکنولوژیکی و فنی بیشماری را همراه خودرو عرضه کرده که با آن قابلیت همراهی کامل با راننده را می‌دهند؛ مانند باز شدن قفل خودرو با نرم‌افزار تشخیص چهره و تنظیم حالت صندلی و نور مطابق میل راننده.

اما یکی از آینده‌گراترین ویژگی‌های خودرو، قابلیت پارک خودکار آن است. راننده می‌تواند از خودرو پیاده شود و ببیند که وسیله نقلیه‌اش چگونه مناسب‌ترین جای پارک را پیدا کرده و همانجا پارک می‌کند. به علاوه پارک خودکار می‌توان خودرو را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که خودش در زمان و محلی تعیین شده دنبال راننده برود!

تمام این ویژگی‌های هوش‌ربا در صورتی که به درستی تحویل داده شوند، تسلا و باقی کمپانی‌ها را مجبور به ارتقای تولیدات خواهند کرد. اما در صورتی که خودروی هوشمند فارادی فیوچر به تولید انبوه برسد قطعا ارزان تمام نخواهد شد. تخمین اولیه قیمت خودرو را حدود 180 هزار دلار به بالا پیش بینی کرده، پس اگر فکر خرید این خودرو به سرتان زده باید پس انداز کردن را از همین حالا شروع کنید.

برچسب‌ها: جهاندانششرکتاستارت‌آپبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.