30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت چهارم ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت چهارم:

16- عدم وجود اطلاعات کافی

ممکن است گاهی کارآفرین به‌صورت غریزی، به نتیجه‌ای برسد، اما برای اثبات آن اطلاعات کافی پید نکند و یا حتی اشتباه باشد. این به معنای کم‌هوشی او نیست. او می‌داند صرفاً در این مورد خاص کشف غریزی‌اش درست نبوده و به چیز دیگری تعمیمش نمی‌دهد.

17-  مخالفت مشاور

گاهی مشاور و یا یکی از کسانی که تجربه بیشتری دارد، با کارآفرین مخالفت و یا شروع به نصحیت‌ کردن می‌کند. این مسئله برای کارآفرین موفق نگران‌کننده نیست، بلکه آن را فرصتی می‌بیند برای یادگیری و یا اثبات توانمندی‌های خود.

18- رفتن یکی از افراد

رفتن یک هم‌تیمی آسان نیست، اما اگر کسی مجبور شد برود، بهتر است کار را ترک کند و این اتفاق برای کارآفرین، فرصتی است برای استخدام یک نیروی تازه‌نفس و خوب.

19- از دست دادن مشتری

کم شدن مشتریان می‌تواند به آینده کسب‌وکار آسیب بزند، اما کارآفرین خوب، این مسئله را در مراحل ابتدایی متوجه می‌شود و از آن برای آینده درس می‌گیرد. یعنی می‌بیند که چه قدم اشتباهی برداشته و در مراحل بزرگ‌تر و با مشتریان بیشتر، اجازه نمی‌دهد این اتفاق رخ بدهد.

20- از دست دادن مشتریان بالقوه

در استارت‌آپ همه چیز ممکن است طبق انتظار پیش‌ نرود و آن تعداد مشتری که انتظار می‌رفت سراغ کسب‌وکار نیایند. یک کارآفرین آینده‌نگر با کار تیمی تغییرات مثبتی به‌وجود می‌آورد و با صبوری به سمت موفقیت می‌رود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت اول)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت دوم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: ( قسمت سوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا