بهترین راه  استعلام بیمه بدنه ال نود  با ارزان ترین قیمت در سال 1402 چیست
بهترین راه استعلام بیمه بدنه ال نود با ارزان ترین قیمت در سال 1402 چیست ۸

بهترین راه استعلام بیمه بدنه ال نود با ارزان ترین قیمت در سال ۱۴۰۲ چیست

توسط سعید اتحادی | ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۲۰:۴۴ | ۱۴ دقیقه

 

همه خودروها باید دو نوع بیمه را برای جبران هزینه‌های مالی ناشی از حادثه‌ها رانندگی تهیه کنند. بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود برای این خودرو در نظر گرفته شده که بهتر است به صورت همزمان آن‌ها را خریداری کرد. هر دو بیمه برای جبران خسارت‌های رخ داده در تصادف‌ها رانندگی طراحی شده‌اند، تنها تفاوت این است که در بیمه بدنه خسارت‌های وارد شده به جان و بدن افراد تحت پوشش نیست و در بیمه ثالث هم خسارت‌های مالی راننده مقصر جبران خسارت نمی‌شود. برای اینکه با پوشش‌ها و ماهیت این دو بیمه نامه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث ال نود

در قرارداد بیمه شخص ثالث ال نود هزینه‌های وارد شده به شخص ثالث تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود. در این بیمه نامه زیان‌های مالی و جانی که برای این افراد رخ دهد تا سقف تعهدات قابل پرداخت بوده و نگرانی برای بیمه‌گزار وجود ندارد. از این رو افراد وابسته به بیمه شخص ثالث ال نود عبارتند از:

  • شخص اول: فردی که مالیکت وسیله نقلیه را دارد (خریدار خودرو)
  • شخص دوم: شرکت بیمه‌ای که پوشش‌ها را ارائه می‌کند (فروشنده بیمه)
  • شخص ثالث: افراد یا فرد زیان دیده در تصادف به غیر از راننده مقصر

دقت کنید که این بیمه نامه به دلیل اجباری بودن در صورت عدم تهیه با جریمه و توقیف خودرو همراه خواهد بود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث تندر ال 90 به سه بخش تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیرهستند:

  1. خسارت‌های جانی شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو که از طرف خودروی ال 90 به اشخاص ثالث وارد می‌شود.
  2. خسارات مالی از سمت اتومبیل تندر 90 به خودرو و اموال شخص ثالث
  3. خسارت‌های جانی که به راننده مقصر (ال 90) وارد می‌شود. به این نوع، پوشش حوادث سرنشین می‌گویند و فقط مخصوص راننده L90 است.

البته موارد زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث تندر L90 نیستند:

خسارت واردشده به خودروی ال 90

خسارات وسایل و قطعات خودروی راننده تندر 90

خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای

خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم

خسارات ناشی از حوادث در خارج از کشور

 

منظور از جریمه دیرکرد در بیمه شخص ثالث ال نود چیست؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه ثالث اجباری است، اما اگر این بیمه نامه را تهیه نکرد با جریمه روبه رو خواهید شد. از اینرو برای تمدید به موقع آن باید اقدام کرد. دقت کنید که اگر از اعتبار و مدت تمدید این بیمه گذشته باشد به صورت روزشمار و تا 365 روز جریمه خواهید شد. همچنین مبلغ جریمه به حق بیمه اضافه خواهد شد و همین موضوع قیمت بیمه را افزایش می‌دهد. در نتیجه بهتر است که تاریخ تمدید بیمه را فراموش نکنید، زیرا علاوه بر جریمه در صورت بروز حادثه رانندگی، خودتان باید هزینه رخ داده را جبران کنید.

در صورت تمدید نکردن بیمه، باید جریمه پرداخت کرد

بیمه بدنه ال نود

بیمه بدنه نوعی از بیمه غیراجباری است که برای جبران هزینه‌های مالی خودرو طراحی شده است. همانطور که اشاره شد، بیمه شخص ثالث تنها خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث را می‌پردازد و در برابر هزینه‌های مالی راننده مقصر تعهدی ندارد. اما تهیه بیمه بدنه ال نود می‌توانید هزینه‌های مالی که برای خودرو ایجاد شده را تا سقف تعهدات جبران کنید. به طور کلی مطابق با قوانین بیمه بدنه خودرو، خسارت‌هایی که برای بدنه ماشین ال نود رخ می‌دهد، بر عهده این بیمه نامه است. همچنین می‌توان با تهیه پوشش‌های اضافی، ریسک حوادث ناخواسته را به شرکت بیمه منتقل کرد.

پوشش‌های بیمه بدنه ال نود

بیمه‌گزار می‌تواند برای جبران هزینه‌های مالی که در اثر تصادف رخ می‌دهد، دو پوشش اصلی و اضافی بیمه بدنه را تهیه کند تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده، نداشته باشد. در حالت عادی با پرداخت حق بیمه پایه می‌توان پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ال نود را تهیه کرد که این پوشش‌ها عبارتند از:

  • برخورد خودرو با یک جسم (ثابت یا متحرک)
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو و لوازم یدکی اصلی همراه آن
  • سرقت کلی خودرو (خسارت ناشی از سرقت خودرو یا خسارت ناشی از آسیب دیدن وسایل اصلی و وسایل اضافی درج شده در بیمه نامه)
  • جبران خسارت‌های نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد

نکته: همچنین خسارت‌های وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو آن تحت پوشش قرار می‌گیرند و هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو یا انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت می‌شود تا میزان 20 درصد قابل جبران خواهند بود.

بیمه خسارات مالی به دیگران را جبران می کند

 

همچنین دقت کنید که بیمه بدنه ال نود پوشش‌های اضافی دارد که با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است و می‌توان در سامانه بیمه دات کام بدون محدودیت زمانی و مکانی برای خرید این پوشش‌ها اقدام کرد.

پوشش‌های اضافی که در بیمه بدنه خودرو می‌تواند هزینه خسارت‌های مختلف را جبران کند به شرح زیر است:

  • خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله
  • سرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)
  • خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو
  • زیان‌های وارد شده به خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تست‌های سرعت
  • خسارت‌های ناشی از حمل مواد اسیدی و مواد منفجره (در صورتی که کاربری خودرو برای حمل این مواد اشتعالزا بیمه بدنه شده باشد.)
  • هزینه رفت و آمد، هنگامی‌‌در دسترس نبودن خودرو
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو

چرا باید بیمه بدنه ال نود را خریداری کرد؟

با توجه به اینکه ارزش خودروها و خودروی ال نود روز به روز بیشتر می‌شود، توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کرد. همه ما می‌دانیم که هزینه‌های مالی رخ داده در تصادف‌ها بسیار سنگین و کمرشکن خواهند بود. بنابراین برای جبران هزینه‌های مالی خود می‌توان از مکمل بیمه شخص ثالث که همان بیمه نامه بدنه است، بهره‌مند شد. اما شرکت‌های بیمه‌ای برای اینکه بتوانند پرداخت هزینه کنند، شرایط مختلفی را در نظر گرفته‌اند تا بیمه بدنه بتواند خسارت‌های مالی وارد شده به ماشین ال نود یا هر خودروی دیگر را جبران کند. این شرایط به شرح زیر است:

  • بیمه‌گزار در تصادف مقصر شناخته شود.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر نباشد.
  • راننده مقصر صحنه تصادف را ترک کرده و متواری شده باشد.

دقت کنید که اگر خودرویی لوکس و نامتعارف دارید، بیمه شخص ثالث، کل خسارت وارد شده به فرد زیان دیده در حادثه را جبران نخواهد کرد و در این شرایط می‌توان از بیمه بدنه خودروی نامتعارف برای جبران هزینه‌ها کمک گرفت.

طبق قوانین بیمه، خسارت خودرو‌های متعارف به صورت کامل با بیمه نامه ثالث پرداخت می‌شود. خودرویی متعارف است که ارزش آن کمتر یا برابر نصف دیه مرد مسلمان در ماه‌های حرام باشد. مبلغ دیه از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و در سال 1401 مبلغ معادل 800 میلیون تومان است که ارزش خودرو باید 400 میلیون تومان باشد.

کدام شرکت برای خرید بیمه بدنه L90 انتخاب شود؟

برای انتخاب شرکت بیمه‌گر به منظور خرید بیمه بدنه خودروی 90، باید عواملی از جمله توانگری، سطح رضایت، نوع پوشش‌ها، قیمت و تعداد مراکز دریافت خسارت در نظر گرفته‌شوند. سپس با جمع کردن تمام امتیاز، شرکتی انتخاب شود که با شرایط راننده تناسب نزدیک‌تری دارد.

 اگر قیمت خودرویی از این مبلغ بالاتر باشد، جزو خودرو‌های غیرمتعارف بوده و ماشین لوکس محسوب می‌شود. از این رو، خودروی ال نود هم با توجه به قیمت روز بازار، جزو خودروهای نامتعارف است. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های مالی و جانی به طور همزمان دو بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود را خریداری کرد. خسارت‌های فرعی در بیمه بدنه ال نود به علاوه ، وصیه می‌کنیم برای خرید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه یا حتی خرید سایر پوشش‌های بیمه‌ای از سامانه‌های آنلاین بیمه مانند: بیمه دات کام استفاده کرد. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های استعلام و مقایسه خرید انواع بیمه است که شرایطی را برای بیمه‌گزار‌ها فراهم کرده که تنها با چند کلیک بتوان شرکت‌ها و پوشش‌های ارائه شده را مقایسه کرده و ارزان‌ترین بیمه بدنه و بیمه ثالث را به همراه پوشش‌های مختلف از بیمه دات کام (https://bimeh.com/) خریداری کرد.

برچسب‌ها: بیمهبیمه دات کام
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سعید اتحادی