30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت سوم ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت سوم:

11- عدم اطمینان

گاهی کارآفرین برای مدت‌زمان کوتاهی بین چند تصمیم گیر می‌کند و نمی‌داند چه‌ کاری انجام دهد. این اتفاق برای او این پیام را به‌دنبال دارد که در یک وضعیت ناشناخته قرار گرفته است که لازم است شناخت خود را بیشتر کند و دست به اکتشاف بزند.

12- نبود ایده‌

گاهی برنامه جدیدی پیش می‌آید و کارآفرین برای اینکه آن‌را چگونه عملی کند ایده‌ای به ذهنش نمی‌رسد. برای او این مسئله نشان می‌دهد که زمان گوش دادن به دیگران و ایده‌های آنها است. جدای از این کارآفرین موفق به طور دائم از روش طوفان فکری استفاده می‌کند.

13- رد شدن طرح

سرمایه‌گذاران همیشه  با کارآفرین موافقت نمی‌کنند و بعضی از طرح‌ها و ایده‌ها را رد می‌کنند. برای کارآفرین واقعی، این مسئله کاملاً طبیعی است و فرصتی است برای بیشتر فکر کردن و ارائه یک طرح تازه.

14- چالش با کارمندان

ممکن است بعضی از کارمندان، کارآفرین را به چالش بکشانند. کارآفرین بد از این مسئله ناراحت شده و با فرد خاطی، هرچقدر هم حق داشته باشد، برخورد می‌کنند و حتی ممکن است او را اخراج کنند. اما کارآفرین خوب از این مسئله استقبال می‌کند و از اینکه کارمندش می‌تواند مستقل به مسائل فکر کند خوشحال می‌شود.

15- مخالفت سرمایه‌گذار

همیشه احتمال مخالفت وجود دارد، اما عده‌ای فراموش می کنند که این جمله به این معنا است که احتمال موفقیت نیز وجود دارد. گاهی کاملا حق با سرمایه‌گذار است و این جمله را می‌شنوید: «من که گفته بودم!». این به معنی پایان دنیا نیست، لبخند بزنید و از تلاش مجدد لذت ببرید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت اول)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا