استقبال جامعه پزشکی از نسخه نویسی الکترونیک بقراط  قابل توجه است
مهرشاد تیموری مدیرعامل بقراط در نمایشگاه ایران هلث: ۸

استقبال جامعه پزشکی از نسخه نویسی الکترونیک بقراط قابل توجه است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۳:۰۸ | ۶ دقیقه

این روزها رويدادي بزرگ در صنعت سلامت کشور در جریان است و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی از سوم خرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران استارت فعالیت خود را زده و تا روز 6 خرداد ماه ادامه دارد.

نوپانا: این نمایشگاه فرصت متفاوتی برای شناخت ابعاد گوناگون اين صنعت و استفاده‌های بهينه در تبادل اطلاعات است، يعنی همان سويه‌ای که بايد از سوی وزارت درمان و آموزش پزشکی، به فال نيک گرفته شده و همه گونه حمايت‌های لازم از فعالان اين صنعت صورت گيرد تا ایران نیز به تدريج به مرزهای شکوفايی و خودکفايی در اين زمينه نزديک شود.

استقبال از سمت و سوی کسب‌وکارهایی که در این زمینه خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند نیز از این نمایشگاه نقش پررنگی داشته و پلتفرم سلامت بقراط به عنوان تنها نماینده اکوسیستم استارتاپی ایران که دستی بر آتش پرونده الکترونی سلامت و نسخه نویسی دارد در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

بقراط، به عنوان پلتفرم سلامتی که در مسیر تبدیل شدن به یک بیمارستان مجازی در حرکت است، به صورت یکپارچه و کامل خدمات مهمی در بستر سلامتی چون مدیریت مطب و کلینیک ، پرونده سلامت الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک ، نوبت‌دهی و مشاوره از راه دور ارائه می‌دهد.

مهرشاد تیموری مدیرعامل و هم‌بنیانگذار بقراط در خصوص حال و هوای این نمایشگاه با اشاره به اینکه دومین دوره‌ای است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند گفت:« در گذشته شیوع کووید-۱۹ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی  که به تعامل بیشتر کمک می‌کند را تحت تاثیر قرار داده بود و به اجبار به صورت آنلاین برگزار می‌شد که همین موضوع باعث می‌شد مخاطبان زیادی درگیر چنین نمایشگاه‌هایی نشوند. اما امسال از همان اولین روز نمایشگاه ایران هلث، با استقبال خوبی مواجه بودیم.»

مدیرعامل بقراط با تاکید بر این موضوع که بقراط تنها پلتفرم آنلاینی است که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده به خدماتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد اشاره کرد و ادامه داد: «بقراط خدمات یکپارچه  و کاملی در زمینه مدیریت مراکز درمانی، نسخه نویسی الکترونیک، مدیریت مالی، نوبت‌دهی و مشاوره‌های آنلاین را به پزشکان، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ارائه می‌دهد.»

هم‌بنیان‌گذار بقراط در خصوص استقبالی که این نمایشگاه از سمت جامعه پزشکی داشته گفت:« حضور پزشکان در اولین روز برگزاری نمایشگاه و استقبال آنان از بروزرسانی جدید نسخه نویسی الکترونیک بقراط بسیار قابل توجه بود.»

او با عنوان اینکه سرعت بیشتر با استفاده از هوش مصنوعی در نسخه الکترونیک و یکپارچگی آن با دیگر امکانات دلیل مهم این استقبال بوده ادامه داد: «همین موضوع باعث شده پزشکان احساس راحتی بیشتری با نسخه الکترونیک بقراط در مقایسه با حالت کاغذی و سنتی نسخه برقرار کنند. پزشکان دغدغه‌های فراوانی دارند و ما با تجربه ۵ ساله خود برای تمامی تخصص‌ها هوشمندانه‌ترین راهکار را ارائه می‌دهیم.»

این روزها بحث حفظ حریم خصوصی کاربران و پزشکان مبحث داغی در عرصه حوزه سلامت است. تیموری در انتها و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بقراط در خصوص حفظ حریم خصوصی پزشکان و کاربران چه گام‌هایی برداشته اضافه کرد:«بنا به ارزش افزوده مهمی که بقراط در زمینه ذخیره آنلاین مدارک و پرونده بیماران به پزشک می‌دهد تا پزشک در هر زمان و مکان بتواند به اطلاعات بیمارش دسترسی داشته باشد، امنیت اطلاعات و حریم شخصی افراد نیز در این زمینه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. سعی ما در بقراط این بوده که فارغ از تضمینی که به پزشکان بابت عدم استفاده تبلیغاتی، تجاری و تحقیقاتی از اطلاعات شخصی بیماران داده شده، تمامی اطلاعات در بستر بقراط کدگذاری‌ شود. با همین کدگذاری تمام اطلاعات کاملا غیرقابل دسترس می‌شود و کلید اصلی این کدگذاری نیز برای بازگردانی اطلاعات پسوردی است که خود پزشک در سامانه ثبت می‌کند و کلید دوم رمزی است که هر یک دقیقه تولید و تغییر می‌کند.»

برچسب‌ها: بقراطپلتفرم آنلاین سلامت بقراطنمایشگاه ایران هلثمهرشاد تیموری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.