مهارتی که از توانایی فروش مهم‌تر است
آنچه سرمایه‌گذارها می‌خواهند ۸

مهارتی که از توانایی فروش مهم‌تر است

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

استخدام و داشتن یک تیم کارامد، مهم‌ترین نکته کار استارت‌آپی است.

نوپانا: از جایی به بعد، ورود سرمایه به این معنی است که سرمایه‌گذار روی موسس یا موسسان سرمایه‌گذاری می‌کند تا ایده. دلیل این مسئله کاملاً روشن است؛ همیشه سرمایه‌گذاری روی یک تیم قوی که ایده‌ای معمولی دارند، از سرمایه‌گذاری روی یک تیم معمولی که ایده‌ای بسیار خوب دارند، موفقیت‌آمیزتر بوده است.

به گزارش نوپانا، در مراحل اولیه، سرمایه‌گذار روی نکته‌ای خاص بیشتر از هرچیزی توجه دارد که کمتر کسی آن را می‌داند.

توانایی فروش، اهمیت زیادی دارد، اما بیشتر از آن، توانایی استخدام و جمع کردن یک تیم کارآمد برای سرمایه‌گذاران اهمیت دارد. این مسئله، هسته اصلی موفقیت کسب‌و کار محسوب مس‌شود.

استارت‌آپ با یک تیم جلو می‌رود، پس طبیعی است که سرمایه‌گذاران به کسی که می‌تواند یک تیم حرفه‌ای دور خود جمع کند، اهمیت بیشتری بدهند.

ادر ادامه این مسئله را عمیق تر بررسی می‌کنیم:

1- فروش خوب است، اما توازن بهتر است.

فروش خوب در دوره‌ای کوتاه وسوسه‌انگیز است و برای مراحل اولیه اهمیت بالایی نیز دارد. اما یک استارت‌آپ با رشد بیشتر زنده است و درگیر فروش ماندن، به دیگر برنامه‌های استارت‌آپ ضربه می‌زند و جلوی پیشرفت آنها را می‌گیرد.

بهترین راه ایجاد انشعاب و گسترش وظایف است. یعنی کاری که بدون داشتن تیم و برنامه مدیریتی غیرممکن است.

2- دیگران بیکار نمانده‌اند

اهمیت داشتن یک تیم خوب و گسترش آن، زمانی درک می‌شود که دیگر کسب‌وکارهای مشابه نیز رشد کنند. در آن وضعیت، اگر شما بدون تغییر مانده باشید، عملاً شکست‌خورده محسوب می‌شوید. یعنی وقتی که نمی‌دانید به کدام بخش کار رسیدگی کنید.

3- کلید ماجرا، همکاری است

شاید در مراحل اولیه قادر به استخدام نباشید، اما بدیهی است که با کسب درآمد و پیشرفت، باید افراد تازه‌ای را به استارت‌آپ خود وارد کنید. علاوه بر مسائل مالی و رشد کسب‌وکار، هر استارت‌آپ به نیروی فکری بیشتری نیاز دارد.

در حقیقت، هرچه افراد باهوش بیشتری در یک تیم باشند، به همان میزان مشکلات کمتر و رشد بیشتر خواهد شد و در بلندمدت نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

(همچنین در این‌باره بخوانید: راه‌حل‌هایی برای استخدام بهترین افراد در استارت‌آپ)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپسرمایه‌انسانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا