دلیل محبوبیت استیبل کوین ها در دنیای رمز ارز‌ها چیست؟
رپرتاژ آگهی؛ ۸

دلیل محبوبیت استیبل کوین ها در دنیای رمز ارز‌ها چیست؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۵:۵۰ | ۱۰ دقیقه

آخرین نوآوری که در دنیای در حال رشد و پرسرعت ارزهای رمزپایه توجه ما را به‌خود جلب کرده، پدیده‌ای به‌نام استیبل کوین یا Stablecoin است. این ارزها همانطور که از نام در نظر گرفته‌شده برایشان بر می‌آید، ماهیت پایداری دارند و دلیل این پایداری، متکی بودن ارزش آنها به دارایی‌های دنیای واقعی همچون دلار یا طلا است.

نوپاناارز دیجیتال تتر (tether) که با نماد USDT در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود، به دلیل داشتن قیمت ثابت، در دسته استیبل کوین ها قرار می‌گیرد. در ادامه به مزایا، معایب استفاده و کیف پول های آن می‌پردازیم.

موارد استفاده برای تتر

از آنجایی که بازار رمز ارزها گاهی دارای نوسانات شدید است، دارندگان ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش دارایی‌های خود از رمز ارزهای با قیمت ثابت یا همان استیبل کوین (StableCoin) مانند دلار دیجیتال امریکا در معاملات خود استفاده زیادی می‌کنند. با فراگیر شدن هر چه بیشتر ارزهای دیجیتال در ایران خرید تتر به جای دلار هم افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است:

  • پرداخت: یکی از مزایای رمز ارزها در این است که مردم در هر نقطه از جهان به سرعت و با کمترین کارمزد برای یکدیگر پول ارسال کنند. انتقال پول بین المللی از طرفی گران و با سرعت کم است. در مورد رمز ارزها نیز این امکان وجود دارد که پس از خرید و ارسال آن برای دیگران در ارزش قیمتی آن تغییری بوجود آید بنابراین استیبل کوین‌ها از جمله تتر این مشکل را حل کرده‌اند زیرا قیمت آنها ثابت است.
  • معاملات: استفاده از پول نقد برای تراکنش‌های ارزدیجیتال هزینه زیادی دارد و امکان دارد تا چندین روز نقل و انتقال آن زمان ببرد. بنابراین تتر گزینه مناسبی برای معاملات محسوب می‌شود. شما می‌توانید تتر را خریداری و در صرافی خود نگهداری کنید، در مواقع مورد نیاز با رمز ارز مورد نظر معامله کنید و اگر رمز ارزی دارید که می‌خواهید آن را بری فروش بگذارید، می‌توانید آن را به تتر تبدیل کنید.
  • وام دهی: خیلی از پلتفرم‌های بازار کریپتو بر روی کوین‌ها، وام می‌دهند و شما قادر هستید با هر رمز ارزی از جمله استیبل کوین‌ها وام بگیرید. مزیتی که استیبل کوین‌ها نسبت به سایر رمز ارزها دارند در این است که آنها افت قیمتی زیادی نداشته و قیمت پایداری نسبت به بقیه رمز ارزها را دارند.

مشکلات مربوط به تتر

اگرچه تتر به عنوان یک استیبل کوین امن است ولی مشکلاتی نیز دارد که در این مقاله به بررسی این مشکلات می‌پردازیم. جالب است بدانید که ذخایر این استیل کوین بسیار مهم است. اگر کمپانی، ذخایر کافی از تتر را نداشته باشد احتمال تضعیف شدن این کوین زیاد است. ذخایر تتر یک موضوع مورد بحث بوده است و متاسفانه Tether Limited قبلا اعلام کرده بود هر یک تتر برابر با یک دلار امریکا است. در 2019 وکیل این کمپانی اظهار داشت که 74 درصد از تتر پول نقد و یا معادل پول نقد است اما در 2021 Tether Limited پس از این که ذخایر خود را منتشر کرد، مشخص شد فقط 2.9 درصد از تترها با پول نقد پشتیبانی می‌شوند.

تتر با صرافی‌های ارز دیجیتال Bitfinex، مدیر عامل و سایر مدیران این صرافی ارتباط نزدیکی دارد. همین دوستی، محققان را در مورد دستکاری قیمت بیت کوین با استفاده از تتر به شک برده است. دادستان نیویورک، تتر لیمیتد و Bitfinex را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد ادعاهای Tether Limited بی‌اساس بوده است و دلار امریکا، پشتوانه تتر نیست. این دو شرکت متهم به گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد پشتوانه ارزی خود شدند. در فوریه 2021، Bitfinex و Tether Limited موافقت خود را مبنی بر اینکه 18.5 میلیون دلار را به ایالات نیویورک پرداخت کنند، اعلام کردند و قرار بر این شد که گزارشی شفاف برای رد اتهامات خود منتشر کنند. در اکتبر 2021، CFTC، تتر لیمیتد را 41 میلیون دلار و Bitfinex را 1.5 میلیون دلار به علت ادعای بی‌اساس در مورد پشتوانه دلار امریکا جریمه کرد. 

معرفی کیف پول‌های تتر

می‌توان ولت‌های ارز دیجیتال را به سه دسته تقسیم کرد. هر کدام از آنها معایب و مزایا خودشان را دارند که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد:

کیف پول‌های گرم

به علت اتصال آن به اینترنت، امکان هک شدن و حمله سایبری را افزایش می‌دهد اما از ویژگی‌های بارز آن می‌توان، به سهولت در استفاده، اشاره کرد. آنها در قالب برنامه‌های تلفن همراه، دسکتاپ یا صفحه وب قابل نصب هستند.

کیف پول‌های سرد

به علت سخت افزاری و به دور از اینترنت بودن از امنیت بالایی برخوردار هستند ولی استفاده از آن دشوار و نیازمند یک فلش مموری است، اگر از جانب دیگری بخواهیم بررسی کنیم، احتمال گم شدن و سرقت ولت های سخت افزاری بسیار است. متامسک یکی از کاربردی‌ترین کیف پول‌های این بخش است. این ولت برای وصل شدن به صرافی های غیر متمرکز و انجام معامله در آن کارایی بالایی دارد. تعداد ارزهایی که متامسک پشتیبانی می‌کند بسیار زیاد است که از بین آنها می‌توان به استیبل کوین تتر اشاره کرد. خوب است بدانید که ارزهایی که برای اولین بار عرضه می‌شوند ابتدا بر روی صرافی های غیر متمرکز نظیر یونی سوآپ قرار می‌گیرند و کاربران از صرافی های متمرکز همچون بایننس قادر به خرید آن نیستند، اما برای اتصال به صرافی های غیر متمرکز ما نیازمند کیف پولی همانند متامسک هستیم که از ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند.

والت های گرم: ویژگی‌های برتر هر دو گروه اول را همراه خود دارد، نه تنها به اینترنت متصل می‌شوند بلکه دارایی‌ها را در فضایی به دور از اینترنت نگهداری می‌کند.

در این مقاله به صورت کامل به معرفی استیبل کوین تتر پرداختیم، همانطور که اشاره کردیم این رمز ارز قیمت پایداری دارد و قابل معامله با ارزهای دیجیتال موجود در بازار است. جایگزین مناسبی برای پول نقد به حساب می‌آید و اگر کاربران خواستار رمز ارزی با نوسان قیمت کم هستند،‌ استیبل کوین‌ها از جمله تتر انتخاب درستی است. بیت 24 علاوه بر اینکه این استیبل کوین را برای خرید و فروش در اختیار کاربران قرار داده است، مقالات متعددی جهت آشنایی و آموزش افراد علاقمند به دنیای رمز ارزها نیز فراهم کرده است.

تهیه شده در بیت 24

برچسب‌ها: ارز دیجیتالاستیبل کوین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.