پخش مسابقه «آوای جادویی» از تلوبیون پلاس دردسرساز شد
واکنش توییتری مدیرعامل فیلیمو؛ ۸

پخش مسابقه «آوای جادویی» از تلوبیون پلاس دردسرساز شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۶:۵۳ | ۵ دقیقه

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صباایده در صفحه توییتر خود نسبت به پخش آوای جادو، در تلوبیون پلاس و عدم پاسخگویی ساترا به طرح‌ها در سامانه‌هایشان واکنش نشان داد.

نوپانا: در توییت محمدجواد شکوری مقدم آمده است:

فکر کنید برای یک برنامه موسیقی محور به نام «آوای جادویی» ۶ جلسه مذاکره کردید و توافقات کلی انجام شد، چند روز قبل هم تیم کارشناسی فرستادید سر ضبط! بعد دیروز خبر می‌شنوید که تلوبیون پلاس با برنامه قرارداد بسته برای پخش در نوروز ۱۴۰۱،سر گردنه برای برنامه های ما قلاب می اندازند؟

واقعا انقدر این موضوع غیر منطقی و غیر عادلانه است که نمی‌دانم چگونه از آن دفاع می‌کنند؟ مگر می‌شود برای سازمانی نقشی این‌چنین مبهم تعریف شود و خودش اقلیمش را تعریف کند و هر روز توسعه دهد؟ چرا کسی نمی‌پرسد صوت و تصویر فراگیر چیست؟

ساترا، متاسفانه فقط و فقط یک فرایند مصوب در حوزه انتشار به نام " صدور موافقت کلی" دارد که طبق سند خودشان موظف اند در کمتر از ۱۵ روز طرح ها و فیلمنامه های بارگذاری شده در سامانه‌شان را تعیین و تکلیف کنند، باورتان می‌شود بیش از ۷-۸ ماه است ۹ سریال بارگذاری شده ما‌ بی پاسخ است؟

اگر می‌خواهید تولید و پخش ما را خشک کنید چرا واضح نمی‌گویید؟ هر هفته از معاونت پایش و نظارت ساترا به ما نامه می‌زنند و آن را یک فرایند تلقی می‌کنند و عدول ما از آن را، رفتار غیر فرایندی و بی نظمی پلتفرم قلمداد می‌کنند!

کجای دنیا این‌گونه یک صنعت با این عرض و طول را تنظیم گری می‌کنند؟ همه چیز باید روشن و با ثبات باشد سازمانی با این همه نابسامانی و ابهام و سردرگمی به ذات بزرگترین مانع تولید در سالی با نام ممانعت زدایی از تولید شده است! و صدایمان به هیچ کجا نمی‌رسد.

چه کسی پاسخگوی بیش از ۶۰۰۰ اشتغال زایی مستقیم برای هنرمندان و هنروران و ۷۰۰۰ اشتغال زایی غیر مستقیم در زنجیره ارزش شبکه نمایش خانگی است که متولی آن سازمانی رقیب، مبهم، بدون قاعده و سازکار مناسب است؟

نمایندگان محترم مجلس و شورای محترم نگهبان سوال بنده این است که مگر می‌شود در چند بند مبهم در یک لایحه بودجه یک ساله حکم حقوقی برای این صنعت و اهالی انبوه آن بدون تعاریف، چارچوب و فرآیند مشخص صادر کرد؟/صدا و سیما با فعالیت‌های اخیر در حوزه فضای مجازی رسما به رقابت و شکستن کمر بخش خصوصی اهتمام دارد، نمی‌شود هم داور باشد و هم بازیکن! این رویکرد خلاف شرع و اخلاق نیست؟

تنها مسیر روشن آینده استقلال ساترا از صدا و سیما و یا محول شدن این صنعت به وزارت ارشاد است، ما معتقدیم این صنعت شامل تعریف صوت و تصویر فراگیر نیست وسامانه‌های پخش درخواستی (VOD) با تلویزیون‌های اینترنتی خلط مبحث شده است.

برچسب‌ها: فیلیمومحمدجواد شکوری‌مقدمساتراتلوبیون پلاسمسابقه آوای جادویی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.