اولین قسمت هلثی‌تاک منتشر شد
چرا کرفس؟ چرا سلامت دیجیتال؟ ۸

اولین قسمت هلثی‌تاک منتشر شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۱۸:۲۱ | ۵ دقیقه

هلثی‌تاک پادکست تولید شده توسط استارتاپ استودیو هلثیو با موضوع سلامت دیجیتال است. امیرحسین صدقی مدیر روابط‌عمومی هلثیو در اولین قسمت هلثی‌تاک با حمید رفیعیان، مدیرعامل استارتاپ کرفس گفت‌وگو خواهد کرد.

نوپانابه گزارش روابط‌عمومی هلثیو، این مرکز در سال ۹۷ با هدف سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی در حوزه سلامت دیجیتال آغاز به‌کار کرده است و اکنون قصد دارد با پادکست هلثی‌تاک، پای صحبت مدیران و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای حوزه سلامت دیجیتال کشور نشسته و با آن‌ها گفت‌وگو کند.

در اولین قسمت هلثی‌تاک، امیرحسین صدقی مدیر روابط‌عمومی هلثیو به سراغ استارتاپ کرفس و مدیرعامل آن، حمید رفیعیان رفته است که خلاصه‌ای از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

کرفس یک استارتاپ کالری شمار برای تناسب اندام و رژیم غذایی است که در تابستان ۹۴ و با ایده و دغدغه شخصی مدیران آن رونمایی شد. حمید رفیعیان در این پادکست با اشاره به رشد سریع صنعت سلامت دیجیتال در جهان می‌گوید: «سلامت دیجیتال در جهان فرایند بسیار سریعی داشته و حدودا در هر سال ۱۵درصد رشد می‌کند. از طرفی پاندمی کرونا نیز در این مسیر نقش داشته است؛ کرونا یک جرقه برای انسان بود تا سلامتی خود را جدی‌تر پیگیری کرده و بیشتر از گذشته به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت دهند.. همین موضوع نیز باعث شده تا بیشتر به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین سلامتی مراجعه می‌کنند.»

رفیعیان در خصوص چالش‌های جذب سرمایه نیز می‌گوید: «اگر به ریسک‌ها و چالش‌هایی که تاکنون از آن‌ها عبور کردیم نگاه کنیم، می‌توان گفت جذب سرمایه حتی به میزان حداقلی، اتفاق بهتری برای کرفس بوده است. به نظر من ماهیت یک استارتاپ و ریسک‌ کار کردن آن نیاز به جذب سرمایه را جدی‌تر می‌کند و چه بهتر که این ریسک و حتی آینده بیزینس را با دیگران شریک شویم. از طرفی نیاید به سرمایه‌گذار فقط به چشم پول نگاه کرد؛ یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای علاوه بر تخصص و دانش تجاری، آورده‌های دیگری همچون تجربه و شبکه ارتباطی برای سازمان به همراه خواهد داشت.»

حمید رفیعیان مدیرعامل کرفس در این پادکست به سهام‌دار بودن همکاران خود در مجموعه اشاره کرد و گفت: «در یک استارتاپ بزرگ که روند رشد خوبی دارد، دیگر ۷۰درصد یا ۱۰درصد سهام تفاوت زیادی ندارد. در حال حاضر ۳۱ نفر از همکاران ما در کرفس حدود ۲۵درصد سهام شرکت را در اختیار دارند.»

شما می‌توانید نسخه کامل قسمت اول هلثی‌تاک را از کست باکس و شنوتو در قالب فایل صوتی و در صفحه اینستاگرام و آپارات هلثیو به آدرس healthio_ir به‌صورت ویدئو گوش کنید.

برچسب‌ها: هلثیوسلامت دیجیتالکرفسهلثی تاکامیرحسین صدقیحمید رفیعیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.