رتبه نخست آپارات در ارزیابی رسانه‌های کاربرمحور
براساس ارزیابی‌های ساترا: ۸

رتبه نخست آپارات در ارزیابی رسانه‌های کاربرمحور

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۸:۳۰ | ۴ دقیقه

رسانه‌های کاربر محور، در سه بخش اصلی با عناوین چیستی رسانه کاربرمحور و مداخلات تنظیم‌گری، ارزیابی محتوایی و سرویس در رسانه‌های کاربرمحور و گزارش رسیدگی به پرونده صدور مجوز نماشا مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نوپانابه گزارش روابط عمومی آپارات، در این ارزیابی که توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، انجام شده است، ۱۳ رسانه کاربرمحور دارای مجوز اعم از: ام‌پی‌فور، ارمغان راه طلایی، آپارات، تماشا، دالفک، دیدستان، راش تی‌وی، آی‌فیلو، مهر، نمایش، نماشا، ویدانه و یوزیت ارزیابی شده‌اند و روبیکا (بخش روبینو) فقط مورد ارزیابی محتوایی قرار گرفته است.

ساترا با ارزیابی فراوانی تعداد تخلفات محتوایی در رسانه‌های کاربر محور، شش رسانه آپارات، دالفک، تماشا، نمایش، روبیکا و نماشا را مورد بررسی قرار داده و آپارات را با کمترین میزان تخلف و نماشا با بیشترین میزان تخلف در این بخش، معرفی کرده است.

همچنین در بخش امتیاز منفی نهایی رسانه‌های کاربر محور، آپارات با کمترین امتیاز منفی و نماشا با بیشترین امتیاز منفی ارزیابی شده‌اند.

در بخشی دیگر، ۱۳ رسانه از منظر سرویس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در نهایت آپارات در صدر جدول امتیاز و ارمغان راه طلایی با کمترین امیتاز در پایین جدول جای گرفته است. آپارات در بخش ارزیابی محتوایی و سرویس نیز حائز رتبه نخست شده و رسانه‌های دالفک، تماشا، نمایش و نماشا به ترتیب رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

رسانه کاربرمحور، مطابق با تعریف ساترا به رسانه‌ای اطلاق می‌شود که امکان بارگذاری، اشتراک گذاری و ارائه محتوای صوتی و تصویری توسط کاربران را برای عموم فراهم می‌کند و ابزار نظارتی آن برای ساماندهی محتوا به صورت خودکار، دستی یا الگوریتمی است. این رسانه بر بستر شبکه‌های ارتباطات الکترونیک قرار دارد و کارکرد اصلی آن اشتراک گذاری ویدئو برایی عموم است.

در این ارزیابی، شاخص‌های متعددی از جمله انواع مسئولیت رسانه‌ها، مدل ارزیابی جامع رسانه‌های کاربرمحور، ارزیابی سیاست‌ها و خط و مشی رسانه، ارزیابی فرآیند رسانه‌های کاربرمحور (فرآیند کشف تخلف و شیوه اعمال مقررات)، ارزیابی خروجی رسانه‌های کاربرمحور و پیشنهادهای سیاستی برای بهبود وضعیت رسانه‌های کاربرمحور مورد بررسی و امتیاز دهی قرار گرفته‌اند.

در بخش مسئولیت رسانه‌ها، حفظ حریم شخصی کاربران، حفاظت از داده‌های آن‌ها، تعیین نکردن شروط ناعادلانه و غیرقابل فهم در قرارداد با کاربران عادی و تجاری و همچنین مدیریت محتوا و مسئولیت اشتراکی نسبت به محتوای کاربران، شاخص‌های ارزیابی بوده است.

برچسب‌ها: آپارات ساترارسانه کاربرمحور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.