سومین رویداد دمودی مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد
۸ تیم کسب‌وکار خود را ارائه کردند؛ ۸

سومین رویداد دمودی مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۱۵:۱۲ | ۱۳ دقیقه

مرکز نوآوری نکسترا سومین رویداد دمودی خود را در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم استارتاپی به صورت حضوری و مجازی در محل پردیس فنی دانشگاه تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

نوپانااین رویداد با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده همزمان به صورت مجازی و حضوری از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در دو بخش ارائه و جلسات حضوری B2B با سخرانی آصف کریمی مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا آغاز و در ادامه تیم‌ها فرصت ارائه ۸ دقیقه‌ای مقابل سرمایه گذاران را کسب کردند.

آصف کریمی مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا در آغاز رویداد به بیان نقش و اهمیت اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی پرداخت و گفت: «سازمان ملل ۱۷ هدف را جهت توسعه پایدار جهانی تدوین کرده است. کاهش فقر، آموزش با کیفیت، توسعه زیرساخت های صنعتی و نوآوری، توسعه شهر هوشمند از جمله این اهداف می‌باشند. هر یک از کشورهای دنیا سیاست هایی جهت دستیابی به این اهداف توسعه پایدار مشخص کرده اند. به طور مثال کشورهای اروپایی سیاست Industry4، کشور چین سیاست Made in China، ژاپن سیاست Society5 و امریکا سیاست Manufacturing را در دستور کار قرار می‌دهند.»

کریمی ادامه داد: «متاسفانه کشور ایران سیاست واحدی جهت رسیدن به این اهداف تا به حال نداشته است. اما خوشبختانه بسیاری از استارتاپ ها و شرکت ها در راستای رسیدن به توسعه پایدار سیاست ساخت اکوسیستم را مد نظر قرار داده اند. ما نیز در نکسترا سعی کردیم جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار که از جمله برقراری شهرها و جوامع پایدار است، گام برداریم و ایفای نقش کنیم و سهمی هر چند کوچک در ساخت این اکوسیستم داشته باشیم.»

معرفی مرکز نوآوری نکسترا

نکسترا به عنوان یک شتابدهنده، استارتاپ استودیو و فضای کار اشتراکی تخصصی تمرکز اصلی خود را بر حوزه های شهرهوشمند، اینترنت اشیا، امنیت سایبری، فناوری ارتباطی و مخابراتی و بلاکچین قرار داده است و فعالیت خود را از مهرماه سال ۱۳۹۸ اغاز کرد.

با توجه به بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن رشد اقتصادی و اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی، تیم نکسترا افتخار می‌کند که توانسته دستاورهای چشمگیری در میان سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی کسب کند.

برگزاری سه دوره پیش شتابدهی، دو دوره شتابدهی متشکل از مجموعا ۲۶ تیم استارتاپی، و همچین سرمایه گذاری بر پنج استارتاپ و سه پروژه استارتاپ استودیو از جمله دستاوردهای نکسترا تا امروز بوده است.

سرمایه‌گذاران و میهمانان حاضر در سومین دمودی نکسترا

این رویداد با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده همزمان به صورت مجازی و حضوری از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در دو بخش ارائه و جلسات حضوری B2B برگزار شد.

صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، هاب همراه اول، مرکز نوآفرینی فینووا، سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر آفرینش، هلدینگ افرا، شناسا، فراز ارتباط، راشا، شتابدهنده دیموند و جامعه هوش مصنوعی فیلاگر از جمله حاضرین این رویداد بودند. 

تیم های ارائه دهنده سومین دمودی نکسترا

تیم‌های کلاس نت، دلیبار، درو، روی‌نت، کیپی، پتی‌تور، اینستاپلاس، بازاتو، آسان دارو، تیوی‌نت و رونیکا پس از ورود به سومین دوره جامع پیش‌شتابدهی نکسترا و گذر از امکان سنجی های فنی و مالی توسط دپارتمان شتابدهنده نکسترا،  فرصت ارائه ۸ دقیقه‌ای مقابل سرمایه گذاران را کسب کردند. در ادامه به شرح مختصری از هر یک از ایده ها پرداخته شده است.

کیپی - QIPI

کیپی یک پلتفرم  تبدیل دارایی ملکی  و مبادله آن با هدف جذب سرمایه خرد در این بخش از  بازار سرمایه است که در پی عرضه توکن اختصاصی و حکم‌فرمای خود در بازار ارز‌های دیجیتال است. مدل درآمدی این استارتاپ بر اساس دریافت کارمزد از خرید و فروش توکن املاک KARP با توکن کاربردی QIPI شکل گرفته و خدمات خود را ارائه راهکاری هوشمندانه مبتنی بر بلاکچین در راستای توانمندسازی سرمایه خرد در ورود به بازار املاک و مستغلات معرفی کرده است.

درو - Dero

درو با استفاده از پتانسیل بالای کشاورزان و دامداران کوچک و متوسط به تولید محصولات سالم و کاملا ارگانیک می‌پردازد. این استارتاپ هدف خود را کمک به افزایش سلامت غذایی مشتریان تعریف کرده است. ثبت تمامی اطلاعات از روز اول تولید تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده در بلاکچین ذخیره می‌شود که علاوه بر شفافیت و تضمین کیفیت، فرصت درآمدزایی منحصر به فردی را فراهم می‌کند.

آسان دارو - Asan Daro

ایده آسان دارو راهکاری است برای جستجوی آنلاین دارو در نزدیک‌ترین داروخانه‌‌های اطراف شما، ارسال دارو برای بیمار، اطلاع رسانی و آموزش نحوه مصرف دارو، اطلاع‌رسانی تداخلات دارویی و یادآوری زمان مصرف هر یک از دارو‌های بیمار به صورت تفکیک شده. آسان دارو سعی دارد که با پرورش این ایده، خدمات کاربردی را به بیماران در مسیر تهیه و مصرف آسان و درست دارو ارائه دهد.

کلاس نت  - Classnet

کلاس نت یک راهکار جامع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که متناسب با نیاز‌های سازمان طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. کلاس نت قابلیت تعامل و واقعی‌سازی حضور افراد در کلاس و جلسات را ایجاد می‌کند. این استارتاپ، به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از فضایی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، جلسات و کلاس‌های خود را به ساده‌ترین و با کیفیت‌ترین حالت ممکن برگزار کنند.

پتی تور - Petitor

پتی تور یک محصول یکپارچه از دو سخت‌افزار و یک نرم‌افزار است. اولین سخت‌افزار، قلاده هوشمند است که مکان‌یابی دقیق پت و تشخیص پارس کردن را انجام می‌دهد. دومین محصول پتی تور که یک گجت ثابت است که به دوربین، میکروفون، اسپیکر و سنسور تشخیص دمای محیط مجهز است. کاربر از طریق نرم‌افزار پتی تور قادر است تصویر پت را مشاهده کند و صدای درخواستی را ارسال کرده و خوراکی تشویقی به پت بدهد.

روی نت - Roynet

استارتاپ روی نت در تلاش است که رویداد‌ها، همایش‌ها‌، سمینار‌ها و جلسات را به راحت‌ترین و کارا‌ترین روش ممکن برگزار کرده و محیطی طبیعی و مشابه محیط واقی را به کاربران و شرکت‌کنندگان ارائه دهد.

اینستاپلاس  - Instaplus

اینستاپلاس همان شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، اما با قابلیت‌های بسیار فراتر است. این قابلیت‌ها به سه دسته فروشگاهی، کاربردی و سرگرمی تقسیم می‌شوند. در بخش فروشگاهی، امکان ساخت فروشگاه برای کاربران ایرانی (که تحریم هستند) را فراهم کرده است. در بخش کاربردی، دسترسی کاربران به امکانات پیشرفته‌تری مانند دانلود پست و استوری را فراهم کرده است. در بخش سرگرمی نیز بازی‌های آنلاین گروهی و مسابقات ماهانه را برای سرگرمی مخاطبین فراهم نموده است.

بازاتو - Bazato

بازاتو سعی دارد پلتفرمی را برای تولید‌کنندگان صنعتی ایجاد کند و کارخانه‌های مختلف را شناسایی کرده و بر اساس معیار‌های مشخص آنان را دسته‌بندی کند. در ابتدا خدمات رایگانی مانند عکاسی صنعتی و تولید‌ محتوا در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد و سپس با معرفی کسب‌و‌کار و محصولات آنان در سایت بازاتو، با قیمتی بسیار پایین‌تر از سایر بازار‌ها به فروش محصولات می‌پردازد.

تی‌وی نت - TVnet

تی‌وی نت استارتاپی در حوزه فناوری اطلاعات است که سعی دارد بستر فراهم‌سازی محیط استودیو مجازی با قابلیت‌های نامحدود را هم برای ساخت محتوا و هم برای پخش زنده اینترنتی را فراهم کند. این استارتاپ خلاصه فعالیت خود را در دو کلمه استودیو مجازی معرفی کرده است.

دلیبار - Delibar

دلیبار به دنبال اتصال زنجیره تامین کنندگان مواد غذایی به مصرف‌کنندگان عمده است. در این خصوص با اتصال کافه‌ها و رستوران‌ها به قسمت بزرگی از تامین‌کنندگان مواد اولیه، با استفاده از اپلیکیشن و وبسایت دلیبار، نیاز مشتریان به مواد اولیه به ساده‌ترین روش و به صورت غیر‌حضوری حل خواهد شد.

رونیکا - Ronika

استارتاپ رونیکا یک پلتفرم اینترنت اشیاء است که امکان برقراری ارتباط یکپارچه از لایه سنسور تا کلاود را برای پروژه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء فراهم می‌سازد.

در این رویداد همچنین به معرفی مسابقه تخصصی فیسکاپ ۱۴۰۰ که توسط مرکز نوآوری نکسترا در حال برگزاری است، پرداخته شد. فیسکاپ یک مسابقه تخصصی تشخیص چهره است که با حمایت نهادهای مطرح و اعطای جوایز نفیس، فرصت های شغلی و مجموعه ای از دوره های آموزشی تخصصی برای علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی و برنامه نویسی از آذر الی بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها: مرکز نوآوری نکسترادمودیاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.