نشست خبری پنجمین دوره رقابت استارتاپی اینوتکس و چهارمین دوره رویداد سیکاپ برگزار شد
با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی؛ ۸

نشست خبری پنجمین دوره رقابت استارتاپی اینوتکس و چهارمین دوره رویداد سیکاپ برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۳:۲۲ | ۷ دقیقه

نشست خبری رویدادهای «پنجمین دوره رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس و چهارمین دوره رویداد سیکاپ» با حضور دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ و مسئول برگزاری رویداد سیکاپ روز سه شنبه ۱۶ آذر برگزار شد.

نوپانا: به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در این نشست گفت: پنجمین دوره­ رقابت های استارتاپی اینوتکس با نام "اینوتکس­پیچ"، با مشارکت فعالان زیست­ بوم نوآوری و فناوری کشور، از ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ لغایت ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در استان­ های فارس، قم، زنجان، کرمانشاه، سمنان و تهران برگزار می شود.

او ادامه داد: اینوتکس­پیچ، بزرگترین رویداد ملی رقابت استارتاپی با حضور تیم ­های خلاق و نوآور از شهرها و استان های مختلف کشور است که با هدف کشف استعدادها و حمایت از ایده های آنان جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری در کشور برگزار می شود.

عباسی فشمی درباره رویداد سیکاپ نیز گفت: فستیوال سیکاپ یک رویداد علمی-سرگرمی است که هر ساله با هدف پرورش تفکر خلاق در دانش آموزان و ارتقای مهارت ها و استعدادهای آن ها از طریق ایجاد موقعیت‌های واقعی و چالش برانگیز در قالب بازی های آموزشی برای آنان، طراحی و برگزار می شود.

ایجاد توازن مناسب بین استان های کمتر برخوردار و توسعه یافته در اینوتکس پیچ

ایمان محمدعلی، مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ نیز در نشست گفت: هر سال شهرهای جدیدی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و در انتخاب شهرها سعی داریم تا توازن مناسبی بین استان های کمتر برخوردار و توسعه یافته ایجاد شود.

او افزود: در این رقابت­ها استارتاپ­ های برتر هر شهر به انتخاب داوران محلی انتخاب شده و در ادامه از استارتاپ های برگزیده­ هر شهر، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ و نیز شرکت در رقابت‌های نیمه‌نهایی و نهایی در مقابل سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی دعوت می شود.

ایمان محمدعلی ادامه داد: در این مرحله، استارتاپ‌ها ضمن بهره‌مندی از فرصت حضور در دوره‌ پیش-شتابدهی مخصوص اینوتکس، امکان بهره‌مندی از خدمات ویژه از قبیل فضای کار اشتراکی رایگان، خدمات مربوط به سیستم‌های پرداخت آنلاین و ... را به منظور توسعه کسب‌وکار و آمادگی بیشتر برای شرکت در رقابت­ های نهایی را خواهند داشت.

او افزود: در آخر، برگزیدگان نهایی این رقابت­ ها ضمن بهره­مندی از جوایز نقدی، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری و وام ­های ویژه ­ای که برای توسعه­ کسب ­و کار آن­ها تدارک دیده شده است را خواهند داشت.

به گفته ایمان محمدعلی ثبت ­نام استارتاپ­ ها در این رویداد کاملا رایگان بوده و علاقه­مندان جهت ثبت­نام تا ۳۰ دی­ماه ۱۴۰۰ می ­توانند به سایت www.pitch.inotex.com مراجعه نمایند.

مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ در پایان گفت: در ادوار گذشته رقابت­های استارتاپی اینوتکس پیچ، بیش از ۷۰۰ تیم و استارتاپ مشارکت کرده  و ایده ­ها و طرح­ های نوآورانه خود را به بیش از ۲۰۰ سرمایه­ گذار داخلی و خارجی ارائه نموده­اند.

ایمان محمد علی افزود: در سال گذشته و در چهارمین دوره این رقابت­ها­، ۲۱۰ استارتاپ از استان­ های مختلف کشور ثبت‌نام کردند و در نهایت تیم­ های برگزیده ضمن بهره ­مندی از جوایز نقدی از تسهیلات ۳ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون بهره ­مند شدند.

چهارمین دوره رویداد دانش ­آموزی سیکاپ، همزمان با اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می­ شود

در ادامه این نشت یاسر قرایی، دبیر چهارمین دوره رویداد سیکاپ گفت:  در این رویداد با طراحی بخش‌های مختلف به دنبال استعدادیابی کودکان و نوجوانان به­ جای حالت تستی و چهار گزینه‌ای، بصورت عملی و در ابعاد مختلف جسمی-حرکتی، شناختی-فکری، روحی-روانی، هیجانی-عاطفی، ارتباطی-اجتماعی هستیم.

او افزود: هدف ما این است تا والدین دانش ­آموزان با حضور در این رویداد، استعدادهای فرزند خود را بیشتر شناخته و مسیر خوبی را برای آینده آنان طراحی کنند.

قرایی گفت: چهارمین دوره رویداد دانش ­آموزی سیکاپ این ­بار همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه بین ­المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) و با هدف توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد بین­ المللی برگزار می ­شود.

دبیر چهارمین دوره رویداد سیکاپ ادامه داد: به دلیل این همزمانی، بخش­ های جدیدی از جمله بخش نمایشگاهی برای معرفی نوآوری ­ها و محصولات تولید­ شده توسط دانش ­آموزان، بخش معرفی مربیان و معلمان برتر و نیز بخش کارگاهی برای مدیران مدارس و مراکز آموزشی به این رویداد اضافه شده است. 

قرایی در پایان گفت: علاقه­ مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ­نام در این دوره از رویداد تا تاریخ ۳۰ دی­ماه ۱۴۰۰ می­توانند به سایت inotexicup.inotex.com مراجعه یا با دبیرخانه این رویداد با شماره 77200456-021 تماس حاصل نمایند.

 
برچسب‌ها: اینوتکس پیچاینوتکس ۲۰۲۲ inotex 2022inotex pitch
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.