سرمایه‌گذاری راند چهارم همراه مکانیک صورت گرفت
اولین سرمایه گذاری مشترک پنج وی سی در کشور ۸

سرمایه‌گذاری راند چهارم همراه مکانیک صورت گرفت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۲:۴۴ | ۴ دقیقه

قرارداد سرمایه گذاری مشترک صندوقهای پیشگام، سرو، کران کپیتال، نوآفرین به همراه حرکت اول در هفته گذشته در استارتاپ همراه مکانیک منعقد گردید.

نوپانا به نقل از روابط عمومی حرکت اول، رضا باقری، هم‌بنیان گذار وعضو هیئت مدیره همراه مکانیک در این باره اعلام کرده است این سرمایه گذاری با هدف توسعه محصولات جدید همراه مکانیک، ورود به فضای مالی و خدمات فین‌تک خودرو، توسعه بازار و افزایش سهم از بازار خودرو و خدمات متنوع زمان تبادل خودرو انجام شده است.

به نقل از رضا باقری مذاکرات این  سرمایه گذاری حدود 10ماه به طول انجامید. این چهارمین راند جذب سرمایه همراه مکانیک به مبلغ 50میلیارد تومان است. راند قبلی جذب سرمایه، توسط حرکت اول در اردیبهشت ماه 1399انجام شده است و تامین مالی از سوی صندوق تکنولوژی ایران، صندوق دانشگاه تهران، اسمارت اپ نیز در کارنامه این استارتاپ دانش‌بنیان به چشم می‌خورند.

روابط عمومی حرکت اول ضمن تایید خبر این سرمایه گذاری، عنوان کرد حمایت از شرکتهای پرتفو و سرمایه گذاری مجدد در آنها جز استراتژی این هلدینگ سرمایه گذاری می باشد و و حرکت اول، اولین سرمایه گذاری بود که توافقات نهایی این قرارداد را تایید کرد.

همراه مکانیک فعالیت خود را با کارشناسی خودرو از سال 93 آغاز کرد اما با تغییر مدل کسب درآمد خود به سمت تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم خرید و فروش خودرو به صورت تضمینی حرکت کرده است. اگرچه ابزار قیمت همراه‌مکانیک به‌خوبی در میان کاربران سراسر کشور شناخته شده و به یک مرجع مناسب جهت تعیین قیمت خودروهای دست‌دوم تبدیل شده، اما بنا به صحبت‌های بنیان‌گذاران این مجموعه ، هدف اصلی همراه مکانیک توسعه یک محصول آنلاین مقیاس‌پذیر مطابق با نیاز مخاطب است که 4 ارزش اصلی را برای خریداران و فروشندگان خودرو تامین می‌کند. بنا به گفته بنیانگذاران این استارتاپ، جذب سرمایه در راند چهارم در راستای ارائه بهتر همین  ارزش‌ها صورت گرفته است:

تضمین سلامت فنی و بدنه خودرو خریداری‌شده

تضمین امنیت معامله برای دو طرف خریدار و فروشنده

ارائه خدمات مالی متنوع جهت جبران کسری نقدینگی

ارائه خدمات پس از فروش متنوع برای خریدارن خودرو دست‌دوم

با این جذب سرمایه که در نوع خود موفقیت بزرگی برای همراه‌مکانیک در اوضاع اقتصادی این‌روزها محسوب می‌شود احتمال می‌رود این کسب‌وکار با سرعت بیشتری به سوی اهداف خود گام بردارد و اتفاقات خوبی را در اکوسیستم استارتاپی ایران رقم بزند.

برچسب‌ها: همراه مکانیکحرکت اولسرمایه‌گذاری خطرپذیر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.