سنجاق: همه چیز درباره برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی
رپورتاژ آگهی؛ ۸

سنجاق: همه چیز درباره برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۳:۵۵ | ۱۱ دقیقه

توالت‌ها وسایل بسیار با دوامی هستند ، اما دیر یا زود به دلایلی مانند زیبایی،شکسته شدن یا ترک خوردن توالت نیاز به تعویض آن خواهید داشت. شما با دنبال کردن آنچه در این مقاله گفته می‌شود می‌توانید تعمیر و نصب توالت فرنگی را خودتان انجام دهید.

نوپانا: اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر و نصب سرویس بهداشتی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیر و نصب سرویس بهداشتی در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر و نصب سرویس بهداشتی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

تنظیم محل دقیق توالت فرنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا ممکن است نشتی به وجود آید.قصد دارین توضیح دهیم که چگونه می توان یک توالت فرنگی را به طور مناسب تنظیم کرد تا از نشت جلوگیری شود.

آنچه شما برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی نیاز دارید

  •         تجهیزات / ابزار
  •         اسفنج بزرگ
  •         سطل
  •         انبردست زبان و شیار
  •         آچار قابل تنظیم
  •         تیغه اره (در صورت نیاز)
  •         کاردک
  •         حوله های قدیمی
  •         مواد
  •         سرویس بهداشتی نو
  •         کفش توالت (در صورت نیاز)
  •         حلقه مومی
  •         چوب سیلیکون (اختیاری)

مراحل تعمیر ونصب سرویس بهداشتی

  1. توالت را تخلیه کنید

شیر آب توالت را با چرخاندن دسته شیر در جهت عقربه‌های ساعت ببندید. توالت را بشویید تا مخزن خالی شود. درب مخزن را بردارید و در یک مکان امن کنار بگذارید. آب باقی مانده از مخزن و کاسه را با یک اسفنج بزرگ پاک کنید. آب را در یک سطل فشار دهید و این کار را تا زمانی که مخزن و کاسه خشک شود تکرار کنید.

  1. مهره های نصب را بردارید

با استفاده از انبردست، لوله تامین آب را که به انتهای شیر پر کننده در مخزن توالت متصل می‌شود را جدا کنید. درپوش های چینی یا پلاستیکی روی پیچ و مهره های کف (که به آنها پیچ گنجه می گویند) که توالت را روی زمین نگه می‌دارند، بردارید. پیچ‌ها و مهره‌ها را با استفاده از آچار قابل تنظیم بردارید. اگر مهره‌ها در محل خود زنگ زده‌اند و نمی توان آنها را جدا کرد، پیچ های زیر مهره‌ها را با تیغه اره برش دهید.

  1. توالت را بکشید

بهتر است برای برداشتن توالت فرنگی از یک نفر کمک بگیرید. توالت را روی یک ماده نرم و جاذب مانند حوله های قدیمی یا فرش قدیمی یا حتی یک دسته روزنامه بگذارید تا از لکه شدن کف جلوگیری شود.

  1. فلنج را بررسی کنید

به آرامی توالت را به پهلو یا پشت خود قرار دهید‌ و از خانه خارج کنید. برای جلوگیری از گرفتن موم در هر نقطه از خانه، بهتر است حلقه موم قدیمی را از انتهای کاسه با چاقوی بتونه بردارید. همچنین ، حذف تمام موم از فلنج روی زمین ضروری است.فلنج را بررسی کنید. اگر آسیب دیده باشد ، باید آن را تعویض یا تعمیر کنید.

نکته

اگر نیاز به تعویض فلنج توالت خود دارید ، قطعه (یا کیت) مناسب را انتخاب کرده و طبق دستورالعمل سازنده نصب کنید.

  1. توالت جدید را تست کنید

پایه توالت جدید را با قرار دادن موقت آن روی فلنج و بررسی صحت پیچ ها با سوراخ های پایه ، تست کنید. در صورت لزوم ، توالت را با صاف کردن زیر آن با روکش های فولادی ضد زنگ یا پلاستیک تراز کنید. توالت را بردارید و آن را به آرامی وارونه (در صورت جدا شدن از مخزن) یا در پهلو یا پشت آن (اگر مخزن متصل است) روی سطحی محافظ مانند فرش قدیمی قرار دهید.

  1. حلقه موم را قرار دهید

یک حلقه مومی جدید روی شاخ (حلقه برجسته در اطراف سوراخ تخلیه در پایین پایه توالت فرنگی) قرار دهید و آن را محکم فشار دهید تا خوب جا بیفتد. مراقب باشید که تا زمان نصب نهایی به حلقه موم آسیب نرسانید یا توالت را با حلقه متصل به پایین قرار ندهید. هنگامی که حلقه به زمین برخورد می کند ، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. واشرهای فوم یا حلقه های بدون موم ، جایگزینی بدون دردسر و آسان به جای استفاده از حلقه های مومی معمولی ارائه  هستند. بهترین چیز در مورد حلقه های فوم این است که می توان آنها را دوباره استفاده کرد. می توانید بدون نیاز به تعویض حلقه، توالت را حرکت داده و تنظیم کنید.

  1. توالت را تنظیم کنید

پیچ های فلنج را در شکاف های مربوطه خود روی فلنج قرار دهید تا انتهای نخ آنها مستقیماً به سمت بالا باشد. توالت (با یا بدون مخزن) را با کمک بلند کنید و آن را روی فلنج قرار دهید و سوراخ های پایه را روی پیچ و مهره های فلنج بکشید. پایه توالت را با فشار ملایم به سمت پایین فشار دهید تا جایی که محکم روی زمین قرار گیرد.

  1. مهره ها را محکم کنید

در حالی که توالت ها تجهیزات بسیار محکمی هستند اما سفت کردن بیش از حد مهره ها  سبب شکستن آنها می‌شود. واشر و مهره را روی هر پیچ گنجه نصب کنید. مهره ها را بتدریج محکم کنید ، از یک طرف توالت به طرف دیگر متناوب شوید تا فشار در هر دو طرف توالت ثابت بماند. مراقب باشید پیچ ​​ها بیش از حد سفت نشوند ، زیرا ممکن است پایه مخزن ترک بخورد. پیچ ها را با کلاه های پلاستیکی بپوشانید.

  1. تعمیر و نصب سرویس بهداشتی را تمام کنید

لوله تامین آب را به شیر پر کننده در مخزن توالت جدید وصل کرده و با انبردست آن را به آرامی محکم کنید. شیر خاموشی توالت فرنگی را با تمام جهت خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید. بگذارید مخزن توالت پر شود ، سپس توالت را شستشو دهید تا عملکرد صحیح آن بررسی شود. مراقب نشتی اتصالات خطوط آب و اطراف پایه توالت باشید. در صورت تمایل ، اطراف توالت را با مهره ای از چسب سیلیکون خالص ببندید. برخی از نصابها قسمت پشتی پایه را بدون قفل رها می کنند تا نشت توالت به راحتی خود را نشان دهد.

نکته درباره تعمیر و نصب سرویس بهداشتی

اکثر توالت های جدید دارای شیر پرکن و شیر فلاش است که قبلاً در مخزن نصب شده است ، اما ممکن است لازم باشد این اتصالات را جداگانه خریداری کرده و خودتان نصب کنید. انجام این کار قبل از نصب توالت راحت ترین است ، اما می‌توانید بعد از نصب نیز این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها: سنجاقخدمات منزلخدمات فنی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.